Jump to content
Sykepleiediskusjon

Bemanningssenter Helse Bergen - opplæring?


Guest Guest

Recommended Posts

Guest Guest

Jeg er snart ferdig utdannet og er da selvfølgelig på utskikk etter jobb. Jeg ser at flere 100% stillinger foregår på en fast avdeling, men de resterende prosentene gjøres for bemanningssenteret. Slik jeg har forstått det så velger man selv dager, vakter og avdelinger man vil sette seg opp på? Så lenge ting går opp i opp. Men får man opplæring på andre avdelinger dersom man ikke alltid får ekstravakter på den avdelingen man har større stillingsprosent på? Tenker f.eks. hvis jeg jobber 70% med ortopedi, så vil jeg jo etter all sannsynlighet trenge litt opplæring/god veiledning/oppfølging hvis jeg tar vakter innenfor gynekologisk avd f.eks.
Og når man jobber ekstra via bemanningssenteret som sykepleier, er det slik man da er "ute" blant pasientene og ikke er gruppeleder?

Link to comment
Share on other sites

  • 4 months later...
  • 2 weeks later...

I bemanningssenteret her får man ikke bestemme selv, man får en fast turnus og man får vite hvilken avd man skal på kort tid i forveien. Man kan risikere å havne på en avd man ikke har opplæring på, men de etterstreber at hver enkelt skal tilhøre faste klinikker så man er litt kjent. På sykehuset jeg jobbet før var det ikke gruppespl, alle hadde hver sine pasienter. På sykehuset jeg er nå er det gruppespl og de som er i bemanning går mest rundt i avd.

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

×
×
  • Create New...

Important Information

Privacy Policy