Jump to content
Sykepleiediskusjon

Utslitt sykepleier i 100% stilling


Guest Tina

Recommended Posts

Begynte i 100% fast stilling på sykehjem før jul. Var ferdigutdannet for snart tre år siden, jobbet på sykehus tidligere.

Jeg liker veldig godt å jobbe innen geriatri, men jeg sliter slik med at det er så utrolig travelt. Føler jeg aldri blir ferdig, kan gråte når jeg kommer hjem fordi jeg er så sliten og frustrert. Er ofte bakvakt på andre avdelinger i tillegg til "mine", gjerne med terminale pasienter fordelt på ulike avdelinger.

Opplever at noen kolleger ofte har lite kunnskap om ulike diagnoser og medisiner m.m. Det gjør det utfordrende å skulle jobbe godt i team. F.eks. er det mange som realitetsorienterer pasienter med demens, og ikke tar tegn på smerter på alvor. "H*n er bare slik, det er ikke noe å bry seg om", "Nei du bor her nå, faren din døde for femti år siden.."

 

Det er så mange hull i rutiner og medisinadministrering at jeg føler jeg nærmest drukner i ansvar. Og samme hvor raskt jeg jobber, så rekker jeg liksom aldri å gjøre alt. Jeg føler dessverre også at jeg blir litt negativt tatt imot når jeg diskuterer rutiner eller prosedyrer.

Jeg har tatt opp alt dette med leder tidligere, men merker dessverre ikke forskjell. Jeg vil gjerne jobbe full stilling og tenker at sykehjem er en ypperlig plass for å få erfaring før videreutdanning. Men skal det være så utrolig hardt som dette så tror jeg ikke det er mulig for meg :(

 

Et lite "klagerop", men det hadde vært fint å kunne diskutere dette med andre sykepleiere der ute.

 

 

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

×
×
  • Create New...

Important Information

Privacy Policy