Jump to content
Sykepleiediskusjon

Kreftsykepleie eller palliasjon.


Guest Spl24

Recommended Posts

Guest Spl24

Hei! Jeg har kommet inn på både kreftsykepleie på Høyskolen Diakonova, og palliasjon på Lovisenberg og er så usikker på hva jeg skal velge. Eventuelt hva jeg skal studere først. Begge deler er deltid og jeg har tenkt til å jobbe mine 80% ved siden av (med noe tilrettelegging fra sjefen min).

 

Er det noen som har lyst til å dele sine erfariger med overnevnte studier? :)

Link to comment
Share on other sites

  • 3 months later...
Guest Nurse

Hei!

Jeg søkte både kreftsykepleie og palliativ sykpleie, men har bestemt meg for å begynne på palliasjon i Bergen til høsten. Jeg har jobbet på lindrende enhet og har pratet med kollegaer som har tatt kreftsykepleie og er veldig fornøyd med valget sitt. De forteller at man lærer naturligvis mye om onkologi og en del palliasjon. Men for min del, ønsker jeg å jobbe "bredere" og ikke kun med kreftpasienter. Derfor ønsker jeg å studere palliasjon for å kunne jobbe med både unge og eldre med forskjellige diagnoser. Uansett - lykke til!

Link to comment
Share on other sites

Jeg har lenge vurdert det samme. Jeg gikk igjennom en del traumer i 2015 som gjør at konsentrasjonen min er dårlig og takler stress dårligere enn før, så jeg avventer. Men jeg er fortatt i tenkeboksen på hva jeg skal velge. Skal studere i Bergen og vurderer både palliasjon og kreftsykepleier. Jeg heller litt mer mot kreft, men det er trolig mest pga prisen. Semesteravgiften er "bare" 12 000 kr i forskjell, så billigst å ta kreftsykepleien, men veldig i tvil om hva som vil være det rette for meg. Jeg kjenner heller ingen som har studert noen av disse, så har heller ingen og spørre. Jeg vet bare at jeg har lyst til å være der for de som er kronisk syke og bidra til å lindre deres plager så langt det lar seg gjøre, men vanskelig å finne ordentlig informasjon om hvilken linje som vil passe best og hvor jeg kan forvente å jobbe etter endt utdannelse.

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

×
×
  • Create New...

Important Information

Privacy Policy