Jump to content
Sykepleiediskusjon

Pasienter som røyker


Guest Marie

Recommended Posts

Hvordan forholder dere dere til pasienter som ønsker å røyke, men som ikke kan gå ut alene?

Å som ikke er orientert for verken tid eller sted, og ikke er spesielt sammrbeidsvilig.

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Prøver å få det til på et vis da. Alt for mange sykepleiere virker å forvente at pasientene skal slutte å røyke med en gang de kommer på sykehus. Jeg synes de har nok å tenke på og kanskje kan få informasjon ja, men de bør få lov og hjelp til å ut å røyke synes jeg :)

Link to comment
Share on other sites

Vanskelig spørsmål egentlig.. Jeg er imot røyking og vil gjerne at alle pasientene "mine" skal slutte.

- Men for mange er tobakken en del av identiteten deres og det betyr mye i enkelte situasjoner. For mange pasienter er det et sosialt fellesskap..

Derfor bruker jeg et par minutt på å hjelpe en røyker ut :)

Link to comment
Share on other sites

Jeg hjelper dem. På kommunal institusjon hvor jeg jobber har demensavdelingene egne røykerom slik at de ikke kan stikke av og de ansatte slipper å få røyk på seg.

Link to comment
Share on other sites

  • 7 months later...
Guest Guest

Jeg hjelper dem dersom jeg er ledig. Hvis jeg ikke er ledig må de vente til jeg får mulighet. Jeg stiller også krav til at røyken ikke tennes før jeg er gått unna og at den slukkes når jeg henter pasienten igjen, da jeg ikke ønsker å utsettes for unødvendig passiv røyk.

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

×
×
  • Create New...

Important Information

Privacy Policy