Jump to content
Sykepleiediskusjon

Sykehuspraksis snart! hjelp!


natasha

Recommended Posts

Hei, alle flotte mennesker der ute!

 

jeg går andre året på sykepleien og skal ha sykehuspraksis om bare noen få uker!

jeg er 20 år, aldri jobbet på et sykehus, jeg har hatt sykehjemspraksis på første året og det gikk utrolig fint, både lærere og veileder var kjempe fornøyd.

men nå skal jeg ha sykehuspraksis, vi har hatt generell sykdomslære, anatomi, med. regning og mye mer, og alt det der er bestått, men jeg føler seriøst at jeg ikke kan så mye

jeg gruer syyyykt mye til sykehuspraksis!

jeg skal være på et sykehus jeg hørte er flink til å stryke studenter, målet mitt er ikke kun å bestå, men lære, og avslutte praksisperioden med god samvittighet.

 

 

 

kan noen værså snill og gi meg noen tips: svar gjerne på disse spørsmålene.

. hvordan var det å være student på sykehuset?

hva slags forventninger har de til studentene? forventer veilederen min at jeg kan all anatomien og sykdomslære i hodet?, altså man er jo der for å lære.

DERE SOM HAR VÆRT VEILEDERE FØR:

kan dere beskrive drømmestudenten deres? hvis du hadde hatt meg, hvordan ville du at jeg skulle være?

skal det mye til for å stryke?, kan man ta det på nytt eller må jeg vente til neste kull begynner med sykehuspraksis?

jeg er seriøst, kjempe stresset.

kom gjerne med tips til hvordan jeg kan være en god student og bestå praksisen med goooooood samvittighet!

 

påforhånd takk!

 

hilsen en kjempe stresset og utrolig nervøs syp. student

 

 

Link to comment
Share on other sites

Jeg tror det viktigste er at du tydeliggjør ditt kompetansenivå, spør masse og vis at du er villig til å lære. Spør om å få bli med på det du kan bli med på av prosedyrer. Man må ikke kunne anatomi og fysiologi på et høyt nivå. Ikke tenk så avansert. Viktig at du tenker på hvorfor pasienten kom på sykehus. Hvilken behandling får pasienten og hvilken effekt har behandlingen. Start med det. Så kan du sette deg inn i de forskjellige undersøkelsene. Mitt beste råd er at du må lære deg å observere ut i fra ABCDE. Alltid start med ABC... osv. Les deg opp på det og du har et godt utgangspunkt. Diagnoser, undersøkelser og behandlingsmetoder lærer du etterhvert. Sykehuspraksis er kjempegøy!

Link to comment
Share on other sites

Jeg tror det viktigste er at du tydeliggjør ditt kompetansenivå, spør masse og vis at du er villig til å lære. Spør om å få bli med på det du kan bli med på av prosedyrer. Man må ikke kunne anatomi og fysiologi på et høyt nivå. Ikke tenk så avansert. Viktig at du tenker på hvorfor pasienten kom på sykehus. Hvilken behandling får pasienten og hvilken effekt har behandlingen. Start med det. Så kan du sette deg inn i de forskjellige undersøkelsene. Mitt beste råd er at du må lære deg å observere ut i fra ABCDE. Alltid start med ABC... osv. Les deg opp på det og du har et godt utgangspunkt. Diagnoser, undersøkelser og behandlingsmetoder lærer du etterhvert. Sykehuspraksis er kjempegøy!

Tusen hjertelig takk for gode råd og anbefalinger. dette hjalp så mye.jeg håper og tror at det skal gå veldig fint.

jeg vet ikke hvor mye som skal til for å stryke en student, men jeg skal nå gjøre mitt bedre, være villig til å lære, FORDI jeg seriøst vil og håper på å lære mye der.

håper det her går fint as!

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

×
×
  • Create New...

Important Information

Privacy Policy