saha Posted December 5, 2016 Report Share Posted December 5, 2016 Pasientsituasjon: Alvilde Frantzen er en kvinne født i 1924. Hun har bodd på sykehjem siden 2012. Frantzen har vært en svært sosial dame, som har besøk nesten daglig av familie. Hun er klar og orientert og liker å løse kryssord. Frantzen har vært gift med Artur i snart 63 år, og sammen har de fem barn og 14 barnebarn. Artur kommer på daglig besøk. Alvilde Frantzen har alltid vært opptatt av å stelle seg pent og liker godt å pynte seg hver morgen. Frantzen er til vanlig oppe av sengen, men sitter i rullestol. Hun blir stelt i sengen. Frantzen er kontinent for urin og avføring. Alvilde Frantzen har de siste 3 dagene vært sengeliggende med temperatur på 38.8 grader. Hun føler seg slapp og varm. Når du teller respirasjonsfrekvensen kommer du til 19/min. Frantzen har drukket 100 ml det siste døgnet, og urinen observerer du som konsentrert. Blodtrykket er 100/62 mmhg og pulsen teller du til 84/min. Hun er varm, rød og svett i huden. I morgenstellet blir Frantzen svimmel og redd ved bevegelse. Hun hoster også flere ganger og beklager seg over at det er vondt i brystet når hun hoster. Hun hoster opp litt slim, men føler at det fremdeles er noe som irriterer henne i halsen. Du hører surklete respirasjonslyder. UTARBEID PEDAGOGISK SYKEPLEIEPLAN FOR Alvilde Frantzen Bruk mal for sykepleieplan. Alle problemer skal settes opp i prioritert rekkefølge, formulert i hele setninger. Videre i oppgaven skal en arbeide med de to problemene en har prioritert høyest + ett valgfritt problem. Oppgavetekniske retningslinjer skal følges. kan dere hjelpe med til å formulere problemer?hvilket problem er viktig? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest guest 123 Posted December 5, 2016 Report Share Posted December 5, 2016 Jeg tror pasient har lungebetenelse. Men jeg er ikke sikkert. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Archived
This topic is now archived and is closed to further replies.