Jump to content
Sykepleiediskusjon

Erfaring med jobb utenfor sykehus?


Guest Spl.Bett

Recommended Posts

Guest Spl.Bett

Hei:) Jeg er veldig interessert i å høre litt fra dere sykepleiere som jobber eller har jobbet andre steder enn på "vanlige" sykehus avdelinger. Jeg var ferdig utdannet for 4 år siden, og har siden da jobbet på sykehus. 2 år på kirurgisk avd. og nå snart 2 år på medisinsk avd. Jeg har kommet til en punkt hvor jeg rett og slett er drit lei, og det går mer og mer opp for meg st dette ikke er den jobben jeg ønsker. Jeg synes sykepleie er et veldig givende yrke, men føler ikke dette på sykehuset. Det er få ganger jeg har gått hjem fra jobb og virkelig følt at jeg har gjort en god jobb, og jeg savner den følelsen av at JEG har hatt en stor del i pasientbehandlingen.

 

Jo mer jeg tenker på dette, jo mer føler jeg at jeg trenger å jobbe et sted hvor jeg "knytter bånd" til pasientene, på en annen måte enn "hei og hade" på sengeposten. Det å ha pasienter som jeg følger opp og lærer å kjenne, det tror jeg kanskje kunne vært noe for meg. Samtidig er jeg redd dette er noe jeg tror jeg ønsker, men at det i virkeligheten kan bli "kjedelig".

Jeg har ei venninne som har vært i behandling for spiseforstyrrelser og hun snakker stadig om den flinke sykepleieren hun hadde som behandler. Hun gikk til en fast sykepleier èn dag i uka på poliklinikk. Føler kanskje at noe lignende kunne vært en arbeidsplass for meg, hvor man følger pasienene og virkelig får være med på hele forløpet, og ser at den jobben man gjør gir bedring.

 

Dette ble et veldig langt og rotete innlegg, var litt vanskeligere å få tankene skrevet ned enn jeg hadde trodd:p Men det jeg egentlig lurer på da, er om noen der ute som jobber andre steder enn en typisk sykehus avdeling vil fortelle litt om arbeidshverdagen sin? Sykehjem har jeg jobbet på flere år mens jeg studerte og tidligere, og det kunne jeg ikke tenke meg igjen akkurat nå i værtfall. Tenker veldig på å hive meg på en videreutdanning, men det er så skummelt når jeg er så veldig usikker på hva som er rett for meg.

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

×
×
  • Create New...

Important Information

Privacy Policy