Jump to content
Sykepleiediskusjon

Nyutdannet i jobb


Guest Nina

Recommended Posts

Hjelp.. Jeg har akkurat blitt ferdig utdannet sykepleier og begynt å jobbe på sykehus. Jeg føler meg veldig usikker og er redd for at jeg ikke er god nok - jeg sliter med å få oversikt over alle pasientene, og kan glemme ting som å merke av i alle kurvene.. Det er mye jeg ikke kan og jeg må ha hjelp til mye.. Dette stresser meg og jeg har begynt å tvile på om jeg egentlig egner meg til å bli sykepleier .. Er det noen her som kan fortelle litt om deres opplevelser som ny utdannet sykepleier i ny jobb? Kom dere inn i alt med en gang ? Tok det lang tid å få oversikt ?? Jeg føler man som sykepleier bør klare å ha oversikten- noe jeg ikke klarer ..jeg gråter meg selv i søvn hver dag og det knyter seg i magen når jeg skal på jobb:(

Link to comment
Share on other sites

Guest SøsterQ

Helt normalt! Det tok meg i alle fall 6 mnd før jeg følte jeg hadde LITT kontroll over ting. Det skal være lov å være ny og usikker, men det skal ikke gå utover pasientsikkerhet. Små "filleting" som å glemme noen signaturer iblant ville jeg ikke tatt på vei for, det skjer oss alle. Flere nyansatte på min avdeling ba om å få noen uker ekstra opplæring, siden det er en kjempestor avdeling med mye ansvar på sykepleierne. Kanskje du kan snakke med sjefen din om du føler det sklir helt ut av kontroll? Man finner alltid en løsning, kanskje du kan ha litt redusert pasientantall en kort periode. Av erfaring så går det aller meste seg til, rutinene setter seg sakte men siklert i ryggmargen ;)

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

×
×
  • Create New...

Important Information

Privacy Policy