Jump to content
Sykepleiediskusjon

Noen voksne studenter her?


Guest Tonje

Recommended Posts

Hei

 

Er det noen som startet på sykepleier utdannelsen i voksen aldre som kunne tenke seg å dele sin erfaring.

Hvordan gikk det rundt økonomisk? Går det å kombinere med barn? Jobbet dere ved siden av studiet? Hvilken skole gikk dere på?

 

Håper på svar fra flere:-)

Link to comment
Share on other sites

Hei :)

Jeg er voksen student, er 40 innen jeg er ferdig. Har mann og 3 barn, ga opp god jobb og satset. Jobber helgestilling, annenhver helg, samt endel ekstra, lander vel på ca 50% jobb. Økonomisk går det fint. Går deltid, men i praksis er det ikke deltid annet enn høsthalvåret. 30 stp på vårhalvåret, samme som heltid. Jeg synes det går veldig fint, men man er avhengig av å ha en ryddig økonomi, tenker jeg.

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Hei! Jeg er 30 år, tobarnsmor til to barn under fem år og studerer sykepleie på fulltid. Jeg hadde full jobb, men var havnet på feil hylle - sluttet og begynte på nytt... trives kjempegodt på studiet! Men det er til tider krevende, da det krever mye studering utenom forelesning/praksis. Jeg jobber hver 3 helg utenom (vil ikke ha mer fordi jeg vil ha mest mulig tid med ungene), i tillegg til lån og stipend. Mannen er i full jobb. Da går det akkurat rundt, men det er klart vi måtte legge om livsstilen litt etter min inntekt ble så redusert. Men alt går ;-) er bare for tre år!

 

Har du lyst er det bare å hive seg rundt og begynne! Man får til det man vil! I min klasse er det flere voksne studenter.

Link to comment
Share on other sites

Jeg er i år 40, og har vært utdannet sykepleier i 4 år :)
Har jobbet i helseyrket som ufaglært i mange år, da... men var vel egentlig litt lei av ikke å bli hørt og ikke "ha noe å si", so to speak.

Sluttet jobben og utdannet meg ved HIB (Høyskolen I Bergen) på fulltid.