Jump to content
Sykepleiediskusjon

Bachelor oppgave..


Guest Camilla

Recommended Posts

Guest Camilla

Hei!! Jeg trenger deres hjelp. Jeg skal skrive bachelor oppgave om demens på sykehjem. Tenker sykepleier perspektiv. Har dere noen tips til hvordan jeg kan vinkle den . Ifht problemstilling, for e sliter så sykt med å finne forskning..

 

Hadde suttet så enorm pris på om noen hadde noen tips! Må ha 8 forskningsartikler, og 10.000 ord +- 10% .. HJELP..

Link to comment
Share on other sites

Anbefaler bruken av mesh-termer. Gjør det mye lettere å finne søkene dine. Spør bibliotekaren på skolen din om de kan gi den en kjapp introduksjon. Hvis ikke kan du gå på pubmed, ved siden av søkefeltet er det en drop-down-meny. Der velger du mesh. Så søker du etter f.eks. nursing. Huk av boksen og trykk på "add to search" på høyre side av skjermen.

 

Her har jeg søkt etter nursing, dementia og residental facilities.

https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed?term=((%22Nursing%22%5BMesh%5D)+AND+%22Dementia%22%5BMesh%5D)+AND+%22Residential+Facilities%22%5BMesh%5D

 

Dette gav meg 349 resultater.

 

Forøvrig tror jeg du kommer til å få kritikk på oppgaven fordi du ikke tar med pasientens perspektiv, evt. pårørende. Det handler om å vise hvordan du er som sykepleier, og hvis man ikke ser pasienten eller pårørende, gir man da bra sykepleie? Detaljbeskrivelser hvordan du går frem er også nyttig for å vise det tydelig som sykepleier.

 

Forslag til problemstilling kan være "Hvordan kan jeg som sykepleier ivareta pasienter med demens på sykehjem?" eller "Hvilke utfordringer kan jeg som sykepleier møte i arbeidet med demente på sykehjem?".

 

Viktig her også med avgrensning. Lag tankekart der du skriver alt du kan komme på, og avgrens fra de andre tingene du kommer på i tankekartet som du ikke vil skrive om.

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

×
×
  • Create New...

Important Information

Privacy Policy