Jump to content
Sykepleiediskusjon

Sykepleier deltid nettstudier


Guest Cath

Recommended Posts

Hei, jeg lurte på om noen vet om det er mulig å ta sykepleie som nettstudier på deltid (hvertfall førsteåret)? Jeg bor i Østfold og har elendige karakterer fra skolen, som gjør at jeg ikke kommer inn noe sted. Er 40 år med hus og barn og må derfor bo her. Går fint å reise på samlinger, men må ha praksis i Østfold. UIT har samlingsbasert i Harstad (kommer inn på det Pga nordlenningkvote), men da må jeg kanskje bo der? Uis har vel ikke nettstudier for sykepleie lenger. Noen som vet hvordan i all verden kan få til å bli sykepleier uten å måtte ta opp masse fag ( har elendige 37 ipoeng inkl alt ekstra... Ungdommens synder.. ) Jeg er skikkelig motivert og kommer til å jobbe beinhardt for å bli like flink som fulltidsstudentene:P

Link to comment
Share on other sites

Guest 124erg

Hei,

 

Ved deltidsstudie i Harstad trenger du ikke å bo der permanent. De har samlinger som varer ca 1 uke hver mnd, men du må ta med at det kan variere litt. Det går fint ant å reise opp dit og studere bare den ene uken uten å bo der. Eneste ulempe der er vel at det kan bli dyrt, men det skal være laget gode løsninger slik at studenter ved deltidsstudie skal få bo en rimelig plass.

Håpe der ordner seg for deg :) Oppstart på sykepleie i Harstad blir Januar 2018, søknadsprosessen foregår lokalt gjennom UiT sine sider og åpnes høsten 2017

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

×
×
  • Create New...

Important Information

Privacy Policy