Jump to content
Sykepleiediskusjon

Sliter med å sette opp en disposisjon til en oppgave


Aisha

Recommended Posts

Vi skal skrive en oppgave om eldre. Temaet vi velger(eller problemstillingen) er valgfri så lenge det er innenfor pensum. Jeg tenker at jeg vil skrive om omsorg og pleie ved livets slutt. Dvs når den eldre sykehjemspasienten er kommet i en terminal fase. Jeg har egentlig aldri satt opp en disposisjon så jeg er veldig usikker på hvordan jeg gjør det. Skal jeg skrive problemstillingen min først? Den er ikke godkjent ennå siden vi skal møte veileder i morgen og hun skal se på disposjonen jeg har laget. Da får jeg vite om jeg har en bra problemstilling og kan bruke den eller om jeg må forandre på den.

 

Jeg tenkte at min problemstilling skal være "Hvordan kan sykehjemspasienten ved hjelp av sykepleier oppleve god pleie og omsorg ved livets slutt"? Er dette en grei problemstilling? Eller en den for stor eller for snever? Oppgaven skal være på 2500 ord +\- 15%.

 

Når det gjelder disposisjonen, skal jeg da skrive undertemaer jeg vil jobbe med i oppgaven? Og blir det for mye å skulle skrive om både de fysiske, psykiske og de sosiale behovene pasienten har i denne fasen? Burde jeg velge ett av områdene? Skal jeg også ta for meg begrepsavklaring i disposisjonen? Skal jeg skrive hvordan jeg vil ha innledningen min, hva jeg skal drøfte osv?

 

Jeg synes det er vanskelig å sette opp en plan for oppgaven før problemstillingen er godkjent. Jeg har brukt mye tid på å finne artikler osv men har ikke funnet så veldig mye i pensum(litt i den geriatri boken).

 

Uff føler meg helt lost her og er så redd for å møte opp i morgen uten en god disposisjon. Er det noen erfarne studenter eller tidligere studenter her som kan gi meg noen tips på vei?

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

×
×
  • Create New...

Important Information

Privacy Policy