Jump to content
Sykepleiediskusjon

Jobbe i hjemmesykepleie


Guest ICL

Recommended Posts

Hei. Jeg søker praktiske råd for hjemmesykepleiere. Hvordan skal man legge opp arbeidsdagen for å kunne yte best mulig på den korte tiden vi har til rådighet? Det er mye å huske, mye kjøring og stress. Vil gjerne bli god på dette, men sliter nå i begynnelsen. Er ikke nyutdannet. På forhånd takk for svar. 

Link to comment
Share on other sites

  • 3 weeks later...
Guest Susanne

Legger ikke leder, gruppeleder eller annet opp listene? 

Da jeg var nyutdannet sykepleie hadde vi papirlister, der sto brukerne oppført i den rekkefølgen som var mest hensiktsmessig i forhold til vedtak, tidsbruk og boplass. Også sto det kort viktige opplysninger, vedtakstid og vedtak. 

Var innom hjemmesykepleien for et par år siden igjen og da var systemet det samme men alt var overført til telefon. 

Jeg likte at ting var oversiktlig. Medisinlister og journal tilgjengelig fra over hvor enn jeg var. Og om jeg som ansvarlig sykepleier ble forhindret pga. en alarm f.eks. Kunne mine kollegaer gå inn på min liste via telefon og hente oppdrag fra meg. Det sparte oss mye tid og vi slippe å organisere slikt over telefon når andre ting hastet mer. 

Det jeg ikke likte var at vi måtte logge oss inn og ut når vi kom og dro fra brukeren. Og nesten måtte stå skolerett for soneleder om vi brukte for lang tid enkelte steder. Jeg følte meg umyndiggjort i min jobb og kunne nesten ikke skjønne hvorfor jeg hadde gått tre års utdannelse når jeg tydeligvis ikke fikk tillit nok til å kunne vurdere om fru hansen trengte fem minutter ekstra noen dager. Istede skal det bestemmes på et kontor, av noen som aldri har møtt fru hansen og kanskje heller aldri har jobbet i yrket. 

Liten avsporing der ?

Lykke til i jobben 

Link to comment
Share on other sites

  • 2 months later...

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

×
×
  • Create New...

Important Information

Privacy Policy