Jump to content
Sykepleiediskusjon

Ferdigutdannet sykepleier til sommeren - vil ikke jobbe som "vanlig" sykepleier


Guest usikkerstudent

Recommended Posts

Guest usikkerstudent

Hei!

Jeg er nå ferdigutdannet sykepleier neste uke (!), og kjenner mer og mer at jeg ikke ønsker å jobbe som "vanlig" sykepleier på sykehus, sykehjem eller hjemmetjenesten. Jeg har klart meg gjennom alle praksisperiodene, men har aldri følt at jeg virkelig passer inn og har heller ikke følt meg "god nok" for yrket. Jeg beundrer virkelig yrket, men kjenner bare at det ikke er helt for meg. Jeg blir stresset veldig fort og takler det ganske dårlig. Turnus gjør at jeg ikke sover godt om natten og jeg føler meg bare skikkelig uggen hele tiden.

Så over til spørsmålet mitt, har dere noe tips til hva jeg, som nyutdannet sykepleier, kan jobbe med forutenom på disse stedene? Jeg tar i mot alle tips! :) Interesserer meg spesielt for temaene seksuell helse, fysisk aktivitet og ernæring.

Link to comment
Share on other sites

Guest Susanne

Om du vil jobbe med noen av disse spesifikke områdene du nevner må du nok ta videreutdanning, eller starte som ekstravakt for å få en fot innafor. F.eks på en rehabiliteringsavdeling med tanke på fysisk aktivitet eller en enhet for spiseforstyrrede (ernæring). Men det er turnusarbeid der også og det er ofte ettertraktet plasser å jobb, så ikke så lett å få fast jobb der. I alle fall ikke som nyutdannet. 

På et helsesportsenter har du mulighet til å jobbe både med ernæring og fysisk aktivitet. Og der kan du nok finne rene dagjobber også. Men igjen. Det er svært attraktive steder å jobbe, siden sikkert halvparten av sykepleierne i landet ønsker seg bort fra det stessende turnuslivene ved medisinske avdelinger eller sykehjem. Så det er mange om beinet og de med lengst ansiennitet går foran. 

Jeg ville vurdert videreutdanning om jeg var deg. 

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

×
×
  • Create New...

Important Information

Privacy Policy