Jump to content
Sykepleiediskusjon

Nattevakt stilling


Vero

Recommended Posts

Hei,

Jeg har jobbet på helsehus de siste 3 årene(sykepleier), noe jeg syntes har vært spennende men også veldig travel. Nå skal det bli endringer og flytting, så jeg vurderer ny jobb. Helsehuset hvor jeg jobber nå er et stykke unna, og jeg har en stund lurt på å få noe nærmere der jeg bor. Vi vurderer barn og fikk høre at nattevakter kan være bra. Det kommer til å bli en prosess hvis jeg blir gravid igjen, da det har vært problemer, og da kan nattevakter være greit.

Det er nå en stilling ute på ren nattevakt. Altså 60% fast stilling. Jeg lurer på om noen har noe erfaring og kunne svare på noen av mine spørsmål:

-Hvordan er det med å ha ren nattevakt stilling? Har man 5 vakter og deretter 7 av, eller hvordan er dette?

-Hvordan klarer dere å snu døgnet når dere har nattevakter, og er det tungt med ren nattevakt stilling.

-Mister man all kunnskap om det man gjør ved dag/kveld vakter, og er nattevakt en spennende jobb?

-Er 60% natt stilling det samme som 80% hvis man har dag/kveld turnus?

-Vet ikke om noen har erfaring med å jobbe natt og evt. være gravid?

Takker for svar dere gir meg, og jeg kan få et mer innblikk i hvordan det er å jobbe kun natt.-) Jeg har hatt nattevakter før, men dette er jo kun noen i perioder. 

Link to comment
Share on other sites

  • 4 months later...
Guest Merete

Jobber 63% natt, tilsvarer 4 netter på og 6-7 dager fri. Ca 80% dag/kveld lønn. 
mister mye oversikt så jobber noen dagvakter innimellom for å få mer oversikt og mer utfordringer.

 

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You are posting as a guest. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
×
×
  • Create New...

Important Information

Privacy Policy