Jump to content
Sykepleiediskusjon

Dere som jobber mye ekstra for tiden, og har barn


Guest Sykepleier1

Recommended Posts

Guest Sykepleier1

Hei!

jeg jobber mye ekstra nå om dagen, da behovet er stort. Jobber for det meste døgnvakter. 
Er da mer borte fra barnet mitt på 12 år. Hun er hos faren min når jeg er på jobb. 
Har snakket mye med henne om situasjonen og hun har forståelse. Men klart det er vanskelig for et barn at mamma er ekstra masse borte... det river i meg til tider nå! Jeg føler ansvar og ønsker å hjelpe til på jobb i denne utfordrende tiden. Men samtidig føler jeg at jeg «svikter» datteren min på en måte. Hun har jo også utfordringer med at hun savner skole og venner. 
Syns det er vanskelig! Prøver å forklare henne hvor alvorlig situasjonen er, men uten å skremme henne. Hun er redd for at jeg skal bli smittet på jobb. Jeg har allerede vært isolert hjemme en gang pga en situasjon på jobb (heldigvis bare en dag, før smittestatus ble avklart), da ble hun ganske skremt. 
 

Vi får heldigvis snakket ganske ofte på FaceTime mens jeg er på jobb. det virker som hun takler det bra, men at det er meg det er verst for egentlig...Heldigvis siden jeg jobber døgnvakter har jeg jo en god del dager helt fri innimellom, og da bruker vi tiden godt sammen. 
 

dere andre som har barn og jobber mye overtid nå. Hvordan takler dere det? Og barna?

Noen tips eller trøstende ord? :)

Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...

Join the conversation

You are posting as a guest. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
×
×
  • Create New...

Important Information

Privacy Policy