Jump to content
Sykepleiediskusjon

Snart sykepleier - sliter med rollen


Guest Gogogo

Recommended Posts

Guest Gogogo

Hei,

 

jeg er snart ferdigutdannet og har begynt i ny jobb på sykehus. Planen er at jeg skal begynne å gå som sykepleier før autorisasjonen min.

Jeg var litt spent før selve jobbstart, men kvelden før fikk jeg et psykisk knekk. Jeg fikk helt panikk (gråt, sov ingenting osv.).

Jeg syntes det er overveldende å jobbe på et sted hvor jeg har lite fagkompetanse. Jeg føler meg helt fersk, nesten som en 1.årsstudent. På avdelingen blir jeg også behandlet som dette...Første opplæringsdag skulle hun jeg gikk med SE meg stelle en pasient og utføre en kartlegging. 

Jeg prøver å lese meg opp osv men det hender at det man har lest ikke stemmer helt med praksis. Så usikkerheten spiser meg opp. Jeg gruer meg så mye til å ha ansvar for 8 pasienter og legevisitt. 

Jeg vet alle har vært nye, men det hjelper ikke for meg å tenke sånn. Hvordan kan jeg bli trygg på meg selv?

 

Link to comment
Share on other sites

  • 4 months later...

Tror det er mange nyutdannete som føler det samme som deg. Det er som om  man blir kastet ut på dypt vann. Heldigvis er læringskurven bratt og etterhvert blir man tryggere. 
Ofte erfarer man at det ikke er helt samsvar mellom teori og praksis. Det kan  være gode grunner for det, men ikke alltid. Jeg ville spurt hvorfor, viktig at man er kritisk. 
Lenge siden du skrev dette. Hadde vært spennende å høre hvordan det har gått.

Link to comment
Share on other sites

  • 4 months later...

Join the conversation

You are posting as a guest. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
×
×
  • Create New...

Important Information

Privacy Policy