Jump to content
Sykepleiediskusjon

Er dette trakkasering? Skjelt ut for å ha glemt å si ifra at man har byttet skap. Blitt fortalt at det er "typisk kvinnfolk!"


Guest Elm2013

Recommended Posts

Guest Elm2013

Kort fortalt. Jobber på sykehjem i 100% stilling. Jeg ønsket et større skap og sendte mail til vaktmester. Hadde hatt et lite skap i ca. 3 år. Fikk tilbakemelding at det ikke var noen tilgjengelig. Endte opp med å bytte skap med en tidligere student av meg. Hun mistet dessverre nøkkelen og sendte mail til vaktmester for 4 uker siden om hvilket skap hun trengte ny lås til. Han byttet lås på det gamle skapet etter 4 uker. Når hun sendte mail for å korrigere han ringte han henne og skjelte henne ut. Han var skikkelig ufin. Hun opplevde dette som svært ubehagelig og begynte å grine. Han sa bl.a. at dette var "typisk kvinnfolk" og at vi måtte selvfølgelig vite at bytting av skap måtte gå gjennom han.

For å være helt ærlig er ikke noe jeg kan huske at ble sagt når jeg fikk skapet mitt for 3 år siden og jeg føler at det ikke var nødvendig og skjelle ut en student på 22-23 år når han selv er 60+. Han har heller ikke sagt unnskyld etter at hun sa at det var jeg som spurte henne om bytting. Nå synes hun at det er veldig ubehagelig å møte på han.

Jeg er litt usikker på hvordan jeg skal gå fram og om jeg overdriver hvis jeg tar det opp med personalkonsulenten. Føler at en slik atferd ikke er greit på arbeidsplassen og at det ikke hadde blitt godtatt dersom det hadde vært en lignende konfrontasjon på avdelingen mellom pleiere.

Vi får jo beskjed på avdelingen at dersom det er noe så må det tas opp på en saklig og grei måte. Tenker jo at dette også burde gjelde for resten av de ansatte, spesielt når de krever at man bidrar til et godt arbeidsmiljø og et fellesskap mellom kollegaer.

Definisjonen på trakkasering er "en person som blir utsatt for uønskede negative handlinger, unnlatelser eller ytringer som virker eller har til formål å virke krenkende, skremmende, fiendtlige, nedverdigende eller ydmykende." Er likevel litt usikker om hendelsen og reaksjonen hans går under en slik definisjon.

 

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You are posting as a guest. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
×
×
  • Create New...

Important Information

Privacy Policy