Jump to content
Sykepleiediskusjon

Inkontinens


Recommended Posts

Guest Harald

Hei

 

Jeg er en mann på 32år som er til utredning for inkontinens. Søker etter tips og råd fra folk rundt min alder, helst gutter (men tar imot fra alle). Har hatt etterdrypp i flere år. Siden November i fjor så begynte det å bli mer enn bare etterdrypp. Plutselig så tisset jeg på meg. Var lite i starten, men etter som tiden har gått så har symptomer/plagene blitt verre. Det skjer når som helst hvor som helst. Får plutselig en stor trang til å tisse og da klarer jeg ikke å holde igjen. Dette skjer uavhengig av hvor mye tiss jeg har i blæra. Skjer også på natten. Har prøvd å gå på do oftere og drikke mindre, men hjelper ikke. Har vært hos lege. Han ville sykemelde meg, men det vill ikke jeg. Redd for å bli asosial og innestengt hvis jeg ikke kommer meg ut på jobb. Ble henvist til urolog. Det var en veldig dårlig og nedverdigende opplevelse. Han sa «Sånne folk som deg drikker altfor mye vann, du med dine plager skal drikke maks 1 liter om dagen» Jeg er 180 høy og veier 85kg. Jeg trenger mer enn 1 liter om dagen. Det å drikke mindre løser jo ikke problemet, det minsker symptomene, men jeg vil ha en løsning på problemet. Jeg er en aktiv person, jobber som kokk og trener 5 ganger i uka (drikker veldig sjeldent alkohol). Får at hverdagen min skal gå rundt, så går jeg med bleier både dag og natt. Noe som tærer på mentaliteten. Jeg begynner å bli utålmodig og lei. Heldigvis har jeg en veldig forståelsesfull kjæreste som støtter meg. Vurderer å oppsøke en annen urolog. Håper noen kan komme med tips og råd og kanskje anbefaling på urolog.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You are posting as a guest. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
×
×
  • Create New...

Important Information

Privacy Policy