Guest Ella Posted May 12, 2011 Report Share Posted May 12, 2011 Jeg har nå søkt sykepleie i Buskerud, heltid fra høsten. Er 33 år, har to barn - og har tilbakelagt en helt annen utdannelse og flere år i arb. livet før jeg nå har falt på dette! Det føles spennende, skummelt, interessant osv. Etter utregning av videreg kar. + 4 års høyere utdanning + alderspoeng havner jeg på ca. 48 poeng. Snakket med en mann i går som tok sykepleien for noen år siden og pratet da om at kravet var 50 poeng +/-. Ut i fra statistikkene de siste årene kan jeg ikke se at kravene har vært så høye i Buskerud....Og ble litt stresset på egne vegne.... Noen som kjenner til dette kravet? Noen som har søkt studiet fra høsten på HIB?! Hilsen spent søker... Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Anita Posted May 16, 2011 Report Share Posted May 16, 2011 Tror ikke det er så høye krav som dette ved HiB. Sist jeg sjekket var det rundt 40. Klart at du kommer inn med 4 års høyere utdannelse! Det ville jeg tatt med knusende ro. Lykke til! (jeg har også HiB på min liste, men litt lenger ned, da det er litt langt for meg.) :-) Anita Link to comment Share on other sites More sharing options...
Magnolia Posted May 24, 2011 Report Share Posted May 24, 2011 Hei Ser inne på www.samordnaopptak.no at ved HiBu i år, så er poengkravet : 40,7. Så da har du mer enn godt grunnlag for å skulle kunne komme inn. Lykke til Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Ella Posted May 25, 2011 Report Share Posted May 25, 2011 Hei Ser inne på www.samordnaopptak.no at ved HiBu i år, så er poengkravet : 40,7. Så da har du mer enn godt grunnlag for å skulle kunne komme inn. Lykke til Hei! Hvor finner du det? Jeg ser kun fra tidligere år, men ikke poenggrensen for i år (Kun søkertall...) Link to comment Share on other sites More sharing options...
Magnolia Posted May 26, 2011 Report Share Posted May 26, 2011 Hei! Hvor finner du det? Jeg ser kun fra tidligere år, men ikke poenggrensen for i år (Kun søkertall...) Her er linken, og så trykker du videre på læresteder/studium 2011 http://www.samordnaopptak.no/info/soeking_opptak/laeresteder-og-studier/ Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Ella Posted May 28, 2011 Report Share Posted May 28, 2011 Her er linken, og så trykker du videre på læresteder/studium 2011 http://www.samordnaopptak.no/info/soeking_opptak/laeresteder-og-studier/ Takk! Men jeg ser det står snittet for 2010 opptaket under kar snittet. De kan vel ikke vite hva snittet bli enda, før de får alle karakterene inn....Eks de som kommer direkte fra Videregående? Men, jeg regner med at jeg kommer inn....skal vel litt til for at gj.sn. skal øke med så mange poeng..... Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Anita Posted June 10, 2011 Report Share Posted June 10, 2011 Du stiller ikke i samme opptakskategori som dem som kommer rett fra vgs. Den gruppen heter førstegangsvitnemål. Som sagt; sikker på at du kommer inn...:-) :-) Anita Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Archived
This topic is now archived and is closed to further replies.