Jump to content
Sykepleiediskusjon

kanyle og størrelse


img

Recommended Posts

Hei.

Jeg lurer på hvilken størrelse dere velger til injeksjoner. Subcutan injeksjon på magen? Intramuskulær injeksjon i deltamuskelen? Jeg bruker grønn kanyle ved injeksjon i baken, men er usikker på armen. Hva gjør dere? Blå?

Link to comment
Share on other sites

Hei.

Jeg lurer på hvilken størrelse dere velger til injeksjoner. Subcutan injeksjon på magen? Intramuskulær injeksjon i deltamuskelen? Jeg bruker grønn kanyle ved injeksjon i baken, men er usikker på armen. Hva gjør dere? Blå?

 

Og i samme slengen spør jeg hvilke steder dere foretrekker å bruke til subcutane injeksjoner? Jeg har bare satt alle slag i magen, men ser litt rundt at mange setter i armen. Hva gjør dere og hva har dere lært?

Link to comment
Share on other sites

sist jeg fikk vaksine satt intramuskulært i armen brukte helsesøster blå kanyle ihvertfall, selv har jeg ikke satt intramuskulært i armen siden skoletiden. Ang. subcutane injeksjoner kommer det litt an på hva som er lettest tilgjengelig. Ofte gis det hos oss morfin i butterfly, og da legges den slik at den er til minst plage for pasienten og lett tilgjengelig for oss. Da blir ofte arm eller bryst brukt. Da vi satte influensavaksiner i høst ble de satt dypt subcutant i armen ihvertfall

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

×
×
  • Create New...

Important Information

Privacy Policy