Jump to content
Sykepleiediskusjon

Diakonova


LeneE

Recommended Posts

Hei hei!

 

Jeg har søkt på sykepleien på Diakonova og HIO til høsten.

 

Har hørt og lest at Diakonova er en bra skole med flinke og gode avgangselever. Noe som selvfølgelig er viktig for å bli en dyktig sykepleier. Det som gjør meg litt usikker, er at det er en skole med kristent syn. Og jeg er absolutt ikke kristen. Det jeg lurer på er hvordan det er å gå der uten å selv være kristen. Er skoledagene og miljøet preget av kristen tro? Ikke at jeg har noe imot de som er religiøse, men det har jo litt å si på hvilket nivå man er på.

 

Noen som har erfaringer eller vet/hørt om Diakonova, både generelt og med tanke på kristen tro?

 

Håper noen kan hjelpe meg=)

Link to comment
Share on other sites

Guest Miriam

Hei hei!

 

Jeg har søkt på sykepleien på Diakonova og HIO til høsten.

 

Har hørt og lest at Diakonova er en bra skole med flinke og gode avgangselever. Noe som selvfølgelig er viktig for å bli en dyktig sykepleier. Det som gjør meg litt usikker, er at det er en skole med kristent syn. Og jeg er absolutt ikke kristen. Det jeg lurer på er hvordan det er å gå der uten å selv være kristen. Er skoledagene og miljøet preget av kristen tro? Ikke at jeg har noe imot de som er religiøse, men det har jo litt å si på hvilket nivå man er på.

 

Noen som har erfaringer eller vet/hørt om Diakonova, både generelt og med tanke på kristen tro?

 

Håper noen kan hjelpe meg=)

Hei!

 

Snart ferdig med 1. året på Diakonova, og trivest godt. Selv er jeg kristen, men kan ikke si at undervisningen eller skoledagene generelt er særlig preget av at skolen har kristent syn. Jeg er jo ikke nøytral, men har flere ikkekristne i klassen, som jeg tror liker seg på studiet. Fordelen med Diakonova er at du har mulighet til å bli kjekt med de du går i klasse med. Videre er ikke skolen stor, så jeg som student føler meg viktig og godt ivaretatt i forhold til for eksempel veiledning. Det at noen lærere kan hva jeg heter og sann, mener jeg er positivt. :D

 

Videre har skolen kanskje heller fokus på hele mennesket som pasient. F. eks. pasienten er muslim, hva vil du som sykepleier gjøre i forhold til dette.

 

Liten skole, god mulighet til å bli kjent med klassen, god veiledning. Jeg trivest, og håper du ble klokere :)

Link to comment
Share on other sites

Guest merete

Jeg går på Diakonova, og det er en veldig bra skole. Jeg er ikke kristen, og var like usikker som deg før jeg begynte. Var litt bekymret for at skolen var alt for preget av den kristne tro, men man merker egentlig ikke så mye til det. Har litt diakoni, men ikke mye. Det er også en god blanding av kristne og ikke-kristne, vil kanskje påstå at de fleste i kullet mitt ikke er kristne.

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

×
×
  • Create New...

Important Information

Privacy Policy