Jump to content
Sykepleiediskusjon

Hjelp til problemformulering


Stud-10

Recommended Posts

Jeg sliter med å finne den rette problemstillingen. Jeg skal skrive en oppgave om fistula, utbredelsen i Norge årsaker og kvinnene bak tilstanden. Men jeg klarer ikke å finne en grei problemstilling som er dekkende.

 

Noen her som kan dra meg igang??

Link to comment
Share on other sites

Hei :) Hm problemstillingen må jo baseres på hva du ønsker å finne ut, så litt vanskelig å gi deg ett bra tips. Hvis du kan burde du kanskje konkretisere det mer slik at oppgaven ikke blir for bred. F. eks fistler og inflammatorisk mage/tarm sykdom som f. eks morbus chron ? da denne sykdommen er disponerende. Eller fistler etter f. eks kompliserte fødsler. Litt vanskelig å skrive en problemstilling ut ifra utbredelse osv :) Blir litt for diffust kanskje?? Bare et lite tips :) Veldig spennende tema du har valgt da dette er et problem som påvirker både livskvalitet/ samliv osv :) Spesielt anovaginale fistler.

Link to comment
Share on other sites

Takk for tilbakemelding :) Ja det er et veldig spennende tema. Jeg tenker å skrive om selve fistula, og da må jo årsakene nevnes. Men jeg vil mer vektlegge hvordan disse kvinnene opplever å bli rammet av denne tilstanden. Fistula er lite kjent som en tilstand/komplikasjon i Norge. De fleste som blir rammet skyldes ikke svangerskap/fødsel i motsetning til u-land der dette er et stort problem. Jeg ønsker å fokusere på kvinner i Norge.

Link to comment
Share on other sites

Takk for tilbakemelding :) Ja det er et veldig spennende tema. Jeg tenker å skrive om selve fistula, og da må jo årsakene nevnes. Men jeg vil mer vektlegge hvordan disse kvinnene opplever å bli rammet av denne tilstanden. Fistula er lite kjent som en tilstand/komplikasjon i Norge. De fleste som blir rammet skyldes ikke svangerskap/fødsel i motsetning til u-land der dette er et stort problem. Jeg ønsker å fokusere på kvinner i Norge.

 

 

Hei ,

 

Jeg tror at denne adressen kan hjelpe deg http://ibdcrohns.about.com/cs/relatedconditions/a/fistula.htm

 

denne siden er paa engelsk,

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

×
×
  • Create New...

Important Information

Privacy Policy