Jump to content
Sykepleiediskusjon

Student med leddgikt


Guest what to do ??

Recommended Posts

Guest what to do ??

Jeg 2. års sykepleierstudent. Og har nettopp fått påvist leddgikt i ene hånda. Foreløbig bare noen få fingre.

Jeg har ennå ikke fått vite hva jeg skal gjøre videre med medikamenter/egandlig ol. Men det håper jeg at jeg får snart.

 

Men studiene da ? Er det andre som har leddgikt og jobber som sykepleier ?

Jeg vil virkelig ikke slutte på studiene. Men hvis jeg ikke kan jobbe som sykepleier pga fingrene, så er det vel like greit å bytte beite nå før jeg kommer lengere i studiet :(

Link to comment
Share on other sites

Hun ene læreren min var født med barneleddgikt og hadde svære deformiteter i de fleste ledd, både armer og bein. Hun hadde lært seg sine egne teknikker på forskejllige ting, og først når hun ikke lenger orket (etter å ha vært sykepleier i 20-30 år) tok hun pedagogikk og ble lærer.

 

Så det er definitivt mulig å være sykepleier og ha leddgikt, men du må jo finne ut av det selv. Fordelen dersom du tar utdannelsen står du sterkere i forhold til NAV dersom det senere skulle vise seg å være umulig for akkurat deg!

Link to comment
Share on other sites

Guest Anita

Ikke slutt!!!!

Leit at du har fått leddgikt.

Mitt råd til deg er at du allikevel fullfører studiene.

Det er hundrevis av jobber du kan få med utdannelsen din.

Det er mange jobber utenfor sykehus som kan være bedre for deg hvis du skulle oppleve at sykdommen

hindrer deg. Spennende kontorjobber med mulighet til redusert arbeidstid.

Jeg tar sykepleien med en kontorjobb i kikkerten. Begynner i høst.

Du vil ikke angre, og du kvalifiserer deg for fremtiden.

 

Lykke til!

 

:-) Anita

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

×
×
  • Create New...

Important Information

Privacy Policy