Jump to content
Sykepleiediskusjon

Kommer ikke overens med kontaktsykepleier i praksis


Guest Tine

Recommended Posts

Eg går nå siste året på skolen. Er for tiden ute i praksis på Ullevåll (Vil ikke si avdeling). Der har jeg to stykker konttaktsykepleiere. Disse to ser ikke ut til å like meg. Det er 1 mann og 1 dame som har jobbet i 2 år etter utdanning. Hun ene sa at jeg ikke var noen god sykepleier. Jeg dullet for lite med pasientene og var for interessert i detaljer i steden for helhetsbildet til pasienten. Jeg er ikke enig. Jeg går godt overens med pasientene, men jeg er ikke i nærheten av den personligheten hun er. Og det skal jeg ALDRI bli heller. Jeg syntes heller ikke jeg bare bryr meg om detaljer.

 

Det skulle vært kvalitetsikring av kontaktsykepleiere. Har nesten ikke lyst til å møte på praksis til uken. Jeg vet selv jeg er en god sykepleierstudent som pasientene liker, men jeg blir helt ødelagt psykisk og føler jeg bare vil sette meg ned i garderoben å gråte. Læreren min reagerte ikke en gang da de sa dette på vurderingstimen vi hadde.

 

Nesten så jeg revurderer hva jeg egentlig vil.

Link to comment
Share on other sites

Uff, det hørtes forferdelig ut! Men skjønner veldig godt hva du mener. Jeg er også sykepleierstudent, men har heldigvis ikke møtt slike kontaktsykepleiere i mine praksisperioder. Hvis det er slik at de ikke kan begrunne faglig at du kommer til å bli en dårlig sykepleier, så er dette rett og slett dårlig veiledning!

Det er ikke meningen at man skal vite alt når man er i praksis, man er jo der for å lære.

Vil råde deg til å ta opp dette med veilederen din fra skolen, er det høgskolen du går på?

Håper alt ordner seg, og at du ikke lar denne opplevelsen ødelegge lysten din til å bli sykepleier!

:)

Link to comment
Share on other sites

Guest banshee