Jump to content
Sykepleiediskusjon

Høyskolen i Oslo og Akershus?


Guest Gjest

Recommended Posts

Guest Gjest

Hei!

 

Jeg vurderer å søke meg inn på sykepleien fra høsten, men er veldig usikker på hvilken høyskole jeg skal velge. Ser det er endel andre tråder her inne om det samme temaet, men jeg lurer på om det er slik at Høyskolen i Oslo og Akershus virkelig er et mye dårligere valg enn de andre?

 

Ut fra det jeg leser av anbefalinger her inne fristes jeg mest til å søke Lovisenberg, Diakonova eller Diakonhjemmet. Men jeg har tre små barn og er avhengig av å ha litt inntekt ved siden av studiene, og planleger derfor å studere deltid for å få det til å gå rundt økonomisk.

Og hverken Lovisenberg eller Diakonova har tilbud om deltidsstudier. Diakonhjemmet har deltidsstudier, men har jo en veldig høy studieavgift (9000 i semesteret, totalt 72.000). Så da står jeg igjen med Høyskolen i Oslo. Men forstår at denne ikke har så godt rykte som de andre studiestedene?

 

Alternativet blir å studere fulltid likevel på Diaonova eller Lovisenberg. Er det noen her som går fulltid der som jobber ved siden av? Og i tilfelle i hvilken stillingsbrøk? Tenker også på snittalder for studenter. Har hørt at det gjerne er endel høyere snittalder på deltidsstudier enn fulltid. Selv er jeg 37 år, og kan godt tenke meg å ha medstudenter i samme aldersgruppe. Noen som vet om det er godt voksne studenter disse stedene eller er det flest yngre?

 

Tenker også på praksisplassmuligheter. Har forstått at Lovisenberg og Diakonhjemmet har mer attraktive praksisplasser enn Høyskolen i Oslo. Noen som vet noe om dette?

 

Takknemlig for svar :)

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

×
×
  • Create New...

Important Information

Privacy Policy