Jump to content
Sykepleiediskusjon

Sykepleier+Logoped?


Guest sykepleiestudent 2012

Recommended Posts

Guest sykepleiestudent 2012

Hei!

Jeg er snart i gang med bachelor i sykepleie, og gleder meg stort til det!

TIdligere, før jeg bestemte meg for å ta sykepleie, lurte jeg litt på å en gang ta en master i Logopedi, fordi jeg synes det virker spennede å jobbe med..

Nå har jeg funnet ut at Bachelor i Sykepleie kvalifiserer til opptak i Master i Logopedi her i Bergen..

 

Så derfor lurte jeg på, er det noen her inne som selv har, eller kjenner noen som har, tatt sykepleie først og gått videre til Logopedi...?

Erfaringer å dele..? Er dette et "vanlig" valg..?

 

Håper noen ønsker å dele sine erfaringer :)

 

Snart Student

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...
Guest Guest

Jeg tror ikke mange har gjort det før deg, for det er ikke lenge siden det ble gjort mulig. Men du måtte jo bli den perfekte slagsykepleier! Kompetanse om både hjerneslag, svelgevansker og afasi/dysartri, det kunne jo ikke blitt bedre. Jeg har faktisk lekt med tanken om å gjøre det samme, for jeg ønsker meg flere muligheter for å hjelpe mine pasienter som har hatt slag.

 

Stå på, og lykke til med valget!

 

Hilsen slagsykepleier

Link to comment
Share on other sites

  • 5 months later...

Hei!

 

Jeg har 1 1/2 år igjen før jeg er ferdig med min bachelor i sykepleie, og jeg har også lurt på om jeg vil videreutdanne meg med å ta master i logopedi. Fordi det nettopp er gjort mulig at sykepleiere kan søke seg videre til denne mastergraden finner jeg ikke så mye informasjon eller andre med dette ønsket. Jeg lurer på om man kan gå rett til denne masteren etter endt utdanning eller om man må ha jobbet et år først eller tatt ekstrafag i spesialpedagogikk for å samle poeng og kompetanse? Noen som vet? Trådstarter kanskje? :-)

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

×
×
  • Create New...

Important Information

Privacy Policy