Jump to content
Sykepleiediskusjon

Lønn inkl tilegg - nyutdannet


ht1

Recommended Posts

Hei

 

Jeg skal begynne på sykepleierstudiet til høsten og prøver å finne ut hva jeg kan forvente av lønn som nyutdannet. Jeg tenker da på brutto mnd/årslønn inkl alle tilegg? Har lest mye rundt, ut å finne et skikkelig svar på dette.

 

Er selvfølgelig klar over at det varierer fra sted til sted osv, men om noen kan hjelpe til med ca tall gir det i alle fall noe mer konkret.

Link to comment
Share on other sites

https://www.sykeplei...en-sykepleier?-

Er en god begynnelse. Nattillegget er vel på rundt 55,- og helgetillegget på 35 så da kan man finne frem kalkulatoren ift hvilke type stilling man har. Tredelt/todelt/natt. veldig vanskelig å oppgi bruttolønn med tillegg når man ikke vet hvor mye tillegg man skal ha.

Har inntrykk av at det ligger på rundt 23-25 000 netto pr måned. Ett hett tips for å spe på lønnen (og for å presse opp grunnbemanningen) er å ta ekstravakter i byrå. Da tjener du bedre og arb.giver kan ikke dekke alle vakter internt uten å ordne større stillinger...

Kanskje noen som jobber 100% tredelt kan gi ett bedre svar på forventet brutte årlønn med tillegg?

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...
  • 2 weeks later...
Guest Guest

jeg er nyutdannet med 4års ansinitet, jobber 100% i 3-delt turnus på sykehus og har ca 28600,-

 

28600,- brutto eller netto?

 

Sykepleiergutten nevner jo 23-25 netto.

Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...
  • 1 year later...

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

×
×
  • Create New...

Important Information

Privacy Policy