Jump to content
Sykepleiediskusjon

Praksis-nevrologisk avdeling


Guest Spl.st.osl

Recommended Posts

Guest Spl.st.osl

Hei:)

Jeg skal i praksis på sykehuset etter sommeren, og har havnet på nevrologisk avdeling. Synes det høres spennende ut, men vet egentlig veldig lite om hva som vil møte meg. Jeg hadde satt veldig stor pris på litt informasjon fra noen som jobber eller har vært på en slik avdeling:) Hvilke oppgaver gjør man mest av (da prosedyrer, observasjoner osv), hvordan kan en dag på en slik avdeling være? :)

Regner med jeg for det meste blir å møte på pasienter med slag, MS og lignende ?

 

Hadde satt veldig pris på om dere kunne dele litt erfaring med meg :) Og hva er viktigst å lese seg opp på?:)

 

Spl.st.osl

Link to comment
Share on other sites

Jeg var på en ren slagavdeling, det er vanlig på de store sykehusene at nevro er delt opp i generell nevro og akutt slag. Slag er veldig spennende, det er jo såklart flest eldre pasienter, men ikke alle. Samtidig er det veldig ulikt hvor hardt rammet pasientene er. Det er noe akuttbehandling, som for eksempel trombolysebehandling som er spennende. Observasjon, bevaring og rehabilitering er viktig. Så man lærer seg å samarbeide med fysio, ergo, logoped ++

 

Tror du vil møte både en del ms, parkinson og epilepsi og noen med hjernesvulst og ALS på gen nevro samt en hel rekke med ulike rare sjeldne nevrologiske tilstander. Vi hadde noen av gen nevro-pas både på akuttstua og i avdelingen til akutt slag.

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

×
×
  • Create New...

Important Information

Privacy Policy