Guest Maria Posted August 24, 2012 Report Share Posted August 24, 2012 Ja, da er jeg snart i gang med bacheloren, men jeg synes det er litt vanskelig å finne søkeord på engelsk, siden oppgaven i hovedsak skal baseres på engelskspråklige forskningsartikler. Noen som vet hvor man kan finne en oversikt over ord og uttrykk? I ordbøkene er det dårlig med fagspråk:) Jeg tenkte å skrive om noe hjerterelatert siden jeg har vært i praksis på hjerteavdeling, så jeg trenger litt inspirasjon egentlig til hvilke søkeord som kan være aktuelle. Litt i retning brystsmerter, ustabil angina, hjerteinfarkt, gjerne førstegangs, angst, krise, usikkerhet, vente på svar fra prøver, ikke vite osv... Trenger ikke bruke google oversetter og oversette disse direkte for meg, det greier jeg fint selv, jeg trenger litt inspirasjon til hva jeg kan søke på rundt dette... Link to comment Share on other sites More sharing options...
MisSNuRse Posted August 24, 2012 Report Share Posted August 24, 2012 Hei:) Hvis du trenger søkeord, som er relevante for database søk, kan du få god hjelp i Mesh-termer. Gå inn her: http://mesh.kib.ki.se/swemesh/swemesh_se.cfm (eneste ulempen er at det er Svensk, skriv inn ordene du ønsker også får du opp søke termer) Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Archived
This topic is now archived and is closed to further replies.