Jump to content
Sykepleiediskusjon

Teoretiker? hjelp!


Guest spl.st.osl

Recommended Posts

Guest spl.st.osl

Hei.

Nå er bachelor-tiden i gang, og jeg kommer sikkert til å spørre "dere" om en del ting fremover :P

 

Det jeg lurer mest på akkurat nå, er dette med valg av sykepleieteoretiker! Jeg er fult klar over at det "bare" er å lese om flere av dem, slik at jeg finner ut hvem som passer best, og det har jeg også tenk å gjøre. Men, jeg har aldri hatt noe særlig peiling på disse teoretikerne, og hadde derfor satt stor pris på litt tips av noen som kanskje interesserer seg for dette og vil dele litt kunnskap og tips :)

 

Har kommet så langt at jeg troor jeg skal skrive om ensomhet på sykehjem eller hos hjemmeboende eldre. har nå sittet å sett litt på de forskjellige teoriene til blant annet, Orem, Travelbee, Henderson og Martinsen.. Det jeg sliter med er at jeg synes de fleste teoretikerne passer til mitt tema.. Hva sier så dere? Hadde satt stor pris på deres tanker og tips :))

 

mvh, spl.stud.Oslo

Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...

Jeg skrev om forebygging av underernæring av eldre pas. på sykehjem, og valgte Martinsen fordi jeg liker hennes "omsorgsfilosofi", og synes den passet veldig godt til min problemstilling og pasientgruppe. Kunne ha brukt andre teoretikere, men liker hennes best. Så du må nesten se an hvilken teoretiker som passer best i forhold til det du skal drøfte. Du skal jo sette teori, praksis og forskning opp mot hverandre og bruke teoretikeren innimellom hele veien. Jeg fikk tilbakemelding om at valg av en norsk teoretiker ga pluss i margen, samt at temaet var veldig aktuelt. Og jeg fikk også god karakter, selv om jeg ikke trodde jeg kom til å bestå. Hehe! Lykke til med bachelor! :)

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

×
×
  • Create New...

Important Information

Privacy Policy