Jump to content
Sykepleiediskusjon

Notatbok - hjelpen i lommen


Nurse Heidi

Recommended Posts

Jeg er en helt fersk sykepleier som har fått jobb på demensavdeling ved et sykehjem. Jeg føler meg langt fra klar til å stå på egne bein. Jeg holder på med å lage ei lita (alfabetisk) notatbok som jeg kan ha i lomma og slå opp når jeg lurer på ting. Spørsmålet er bare hva som skal stå i den. Så langt har jeg tenkt å ta med symptomer på akutte tilstander (slag, infarkt, sepsis etc), prosedyrer jeg er usikker på, telefonnummer, koder, ... og så stopper det. Kan nevne at sykehjemmet tar egne blodprøver, som crp, hb, senkning etc. Kanskje referanseverdier på blodprøver? Kan dere komme med forslag, evt. si hva dere hadde ville hatt i "jukseboka" deres?

 

Jeg kommer selvsagt til å lese på det jeg lurer på underveis, men greit å ha en "lille en" i lomma om man må vite svaret der og da. :blush:

Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...

Det er veldig lurt å ha ei notatbok for å huske. Det er utrolig mye en skal huske og for min del går ikke det uten litt hjelp fra en bok

Jeg vil anbefale sykepleiehåndbøker som passer i lomma, som inneholder veldig mye en sykepleier kan få bruk for. Mange sykehusavd. har slike. Jeg har en for anestesisykepleiere og bruker den nesten daglig... doser, tabeller etc.

 

lykke til :-)

Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

×
×
  • Create New...

Important Information

Privacy Policy