Jump to content
Sykepleiediskusjon

Karakterer


Guest Sols

Recommended Posts

Hei!

 

Jeg har begynt på siste året mitt som sykepleierstudent, og nå er jeg bare så frustrert! Jeg har alltid fått gode karakterer på skolen og jobbet jevnt og trutt bestandig. Etter jeg begynte på sykepleiestudiet har jeg nå fått hele skalaen, alt fra A til E. I det siste flere D'er, noe jeg absolutt ikke er fornøyd med. Og jeg blir så lei meg! For jeg jobber flittig, er alltid på forelesning og jeg gjør så godt jeg kan. Det rare er at jeg også har følt meg ganske fornøyd med oppgavene etter de er levert, og har trodd at jeg har gjort en god jobb. Jeg skjønner ikke hva som blir feil. Jeg har forsøkt å be om begrunnelse for karakter noen flere ganger, men der er det ikke mye å hente. Sensorene er alltid unnvikende og klarer ikke sette fingeren på hva som er galt... Nå tar jeg opp flere eksamner, for å prøve å forbedre karakteren. Men det er utrolig slitsomt, siden det kommer i tillegg til alt det andre vi driver med. Er det flere som har det sånn, eller har noen lure forslag til hvordan jeg kan løse problemet mitt? Jeg vil ikke gå ut av studie med dårlige karakterer, siden jeg har som mål å bli jordmor.

Link to comment
Share on other sites

Det er akkurat det samme som hos meg... Det virker som om det er veldig stor forskjell på sensorene, på hva de liker og ikke. -Spesielt når det er refleksjonsnotat som skal bedømmes. Har prøvd å klage på en oppgave, men da gikk jeg ned i karakter, selv om jeg og andre syntes det var en veldig bra oppgave... (Hørt at flere har gått ned i karakter når de har klaget på refleksjonsnotat). Utrolig frustrerende! :)

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

×
×
  • Create New...

Important Information

Privacy Policy