milla87 Posted February 15, 2013 Report Share Posted February 15, 2013 Heii :-) Jeg er midt i lesing av alt mulig fagstoff, spennende og vanskelig! Så kommer et av mine 1000 spr. Hvorfor kan acetylsalisylsyre og nsaids gi astmaanfall? Noen der ute som vil gi meg et svar? :-) Link to comment Share on other sites More sharing options...
milla87 Posted February 18, 2013 Author Report Share Posted February 18, 2013 Noen?? Link to comment Share on other sites More sharing options...
santi Posted February 19, 2013 Report Share Posted February 19, 2013 Nøyaktig virkningsmekanisme som ligger bak astmareaksjonene på NSAIDS og Acetylsalisylsyre er jeg ikke sikker på, men jeg kan ihvertfall bekrefte at det skjer. Har selv opplevd digre astmaanfall som reaksjon på brexidol, vioxx, ibux og andre NSAIDs. Du kan jo spørre farmasøyten som underviser i farmakologi? Eller en av de andre av lærerne? Link to comment Share on other sites More sharing options...
milla87 Posted February 23, 2013 Author Report Share Posted February 23, 2013 Nøyaktig virkningsmekanisme som ligger bak astmareaksjonene på NSAIDS og Acetylsalisylsyre er jeg ikke sikker på, men jeg kan ihvertfall bekrefte at det skjer. Har selv opplevd digre astmaanfall som reaksjon på brexidol, vioxx, ibux og andre NSAIDs. Du kan jo spørre farmasøyten som underviser i farmakologi? Eller en av de andre av lærerne? Usj da.. Ikke bra Jepp jepp, jeg må nok forhøre meg med en lærer.. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Archived
This topic is now archived and is closed to further replies.