Jump to content
Sykepleiediskusjon

Bacheloroppgave; Tema og problemstilling???


Birdie

Recommended Posts

Jeg skal skrive bachelor oppgave til våren, begynner i februar en gang.. men jeg tenkte å så smått begynne litt nå.

Jeg har hørt at det er lurt å velge noe en kan noe om fra før, eller noe "en brenner for".

Jeg har derfor (tror jeg!!) avgrenset det til nevrologiske sykdommer.

Sitter igjen med Parkinson Sykdom eller SAB (subaraknoidalblødning).

Noen som har noen erfaring med disse sykdommene, om det er vanskelig å skrive bachelor om de? Problemstilling tips?? :unsure:;)

Link to comment
Share on other sites

Jeg har ikke noen erafring i den forstand at jeg har skrevet bacheloroppgave om disse temaene, men jeg har erfaring med å jobbe med slike pasienter. Har du selv vært i praksis på en nevrologisk avdeling slik at du har erfaring? Jeg tror uansett at dette er to temaer som du kan skrive ganske mye om, men du må finne deg en mer innsnevret problemstilling.

 

Med tanke på Parkinson tenker jeg at ernæring (vekttap, å spise med skjelvinger, obstipasjon osv) eller aktivitet (i sammenheng med mestring?) kan være spennende å se på. Ved SAB er kanskje forebygging (BT, ernæring, røyking etc) et tema å skrive om, eller du kan skrive om følgene av å få en slik blødning (utvikling av epilepsi, 2. gangs blødning er farligere enn første etc), eller om aktivisering, afasi, lammelser o.l.

 

Lykke til :unsure:

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

×
×
  • Create New...

Important Information

Privacy Policy