levanger01 Posted December 9, 2009 Report Share Posted December 9, 2009 Hei Vi har akkurat fått en pasient i hjemmesykepleien med veneport, kjenner jeg ikke er helt trygg på det. Veneport koples til cvk, men det er ikke bestandig veneport på en cvk? Hva er da alternativet? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Beth Posted December 9, 2009 Report Share Posted December 9, 2009 Veneport er et lukket system som ligger under huden, CVK er et "åpent" system. Mange år siden jeg har vært borti CVK, så noen andre får svare mer utfyllende........ Men dersom du ikke kjenner deg helt trygg på prosedyrene for å koble til og fra veneport så synes jeg IKKE du skal gjøre det før du har fått bedre opplæring. Du viser ansvar ved å si til lederen din at dette må du ha bedre opplæring på. Du bør være helt trygg på at du gjør dette riktig. Link to comment Share on other sites More sharing options...
levanger01 Posted December 10, 2009 Author Report Share Posted December 10, 2009 Takk for hjelpa. Opplæring underveis, men tenkte det var greit med litt teoretisk oppfriskning først. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Archived
This topic is now archived and is closed to further replies.