Jump to content
Sykepleiediskusjon

bacherlor oppgave


xxx

Recommended Posts

skal ha bachelor nå snart... og vi har tenkt å skrive om sykepleietil fremmedkulturelle, og innenfor det er det tenkt på barn fra afghanistan. men vi har problemer med å finne en god problemstilling...

 

trenger bare litt tips :rolleyes: hadde vært fint... ;)

 

hilsen xxx

Link to comment
Share on other sites

skal ha bachelor nå snart... og vi har tenkt å skrive om sykepleietil fremmedkulturelle, og innenfor det er det tenkt på barn fra afghanistan. men vi har problemer med å finne en god problemstilling...

 

trenger bare litt tips :rolleyes: hadde vært fint... ;)

 

hilsen xxx

 

Sykepleie til fremmedkulturelle barn. Hvilke utfordringer kan sykepleier møte?

 

Dersom du stiller opp problemstillingen slik, kan du selv velge hvilke sykepleieområder du ønsker å fordype deg i og sette fokus på....Bare et forslag.-)

Jeg gjorde selv oppgaven i vår og stilte den opp på tilsvarende måte...dette gjorde at jeg selv valgte fire ulike problemområder.... Det som kan være vanskelig er å gjøre avgrensingen god nok......

 

Lykke til med et spennende tema!!

Link to comment
Share on other sites

:rolleyes: hadde ikke tenkt de baner en gang:) men nå fikk du meg til å tenke litt anderledes:)

 

kan bli vanskelig p begrense oppgaven...

tror nok lærerne sier vi må begrense det ned...

 

;) tusen takk for et godt innspill....

Link to comment
Share on other sites

heia. skal skrive bachelor jeg også...tar utgangspunkt i psyk.praksis...har hatt problemer å finne forskning, også er jeg ikke noe god på engelsk...jeg tenkte på alt fra brukermedvirkning, loverket, selvbestemmelse...men nå har jeg valgt å skrive om relsjoner og komunikasjon til de som lider av psykiske lidelser...har ikke funnet eksakt probl, stilling. jeg tenker hellser ikke å ta med diagnose i oppgaven, men burde jeg?? kjenner jeg stersser litt....... ;)

Link to comment
Share on other sites

;) jeg har et tilfelle fra praksis, som har diagnosen ptsd. derfor tar vi den, jo mer konkret du er i problemstillingen, jo bedre svar kan det bli.... ellers kan det bli vanskelig å stå for det du skriver...

 

jeg også har tenkt kommunikasjon, det vil jo helt klart være en del av sykepleie til fremmedkulturelle.....

 

vi skal begynne å skrive mandag vi..

 

lykke til:)

 

tror vi klarer det til slutt... selv om jeg fortsatt er usikker på hva jeg skal konkret skrive om....

 

men det kommer vel...

 

:D

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

×
×
  • Create New...

Important Information

Privacy Policy