xxx Posted January 3, 2010 Report Share Posted January 3, 2010 skal ha bachelor nå snart... og vi har tenkt å skrive om sykepleietil fremmedkulturelle, og innenfor det er det tenkt på barn fra afghanistan. men vi har problemer med å finne en god problemstilling... trenger bare litt tips hadde vært fint... hilsen xxx Link to comment Share on other sites More sharing options...
Tvilling Posted January 3, 2010 Report Share Posted January 3, 2010 skal ha bachelor nå snart... og vi har tenkt å skrive om sykepleietil fremmedkulturelle, og innenfor det er det tenkt på barn fra afghanistan. men vi har problemer med å finne en god problemstilling... trenger bare litt tips hadde vært fint... hilsen xxx Sykepleie til fremmedkulturelle barn. Hvilke utfordringer kan sykepleier møte? Dersom du stiller opp problemstillingen slik, kan du selv velge hvilke sykepleieområder du ønsker å fordype deg i og sette fokus på....Bare et forslag.-) Jeg gjorde selv oppgaven i vår og stilte den opp på tilsvarende måte...dette gjorde at jeg selv valgte fire ulike problemområder.... Det som kan være vanskelig er å gjøre avgrensingen god nok...... Lykke til med et spennende tema!! Link to comment Share on other sites More sharing options...
xxx Posted January 4, 2010 Author Report Share Posted January 4, 2010 hadde ikke tenkt de baner en gang:) men nå fikk du meg til å tenke litt anderledes:) kan bli vanskelig p begrense oppgaven... tror nok lærerne sier vi må begrense det ned... tusen takk for et godt innspill.... Link to comment Share on other sites More sharing options...
mari Posted January 9, 2010 Report Share Posted January 9, 2010 heia. skal skrive bachelor jeg også...tar utgangspunkt i psyk.praksis...har hatt problemer å finne forskning, også er jeg ikke noe god på engelsk...jeg tenkte på alt fra brukermedvirkning, loverket, selvbestemmelse...men nå har jeg valgt å skrive om relsjoner og komunikasjon til de som lider av psykiske lidelser...har ikke funnet eksakt probl, stilling. jeg tenker hellser ikke å ta med diagnose i oppgaven, men burde jeg?? kjenner jeg stersser litt....... Link to comment Share on other sites More sharing options...
xxx Posted January 9, 2010 Author Report Share Posted January 9, 2010 jeg har et tilfelle fra praksis, som har diagnosen ptsd. derfor tar vi den, jo mer konkret du er i problemstillingen, jo bedre svar kan det bli.... ellers kan det bli vanskelig å stå for det du skriver... jeg også har tenkt kommunikasjon, det vil jo helt klart være en del av sykepleie til fremmedkulturelle..... vi skal begynne å skrive mandag vi.. lykke til:) tror vi klarer det til slutt... selv om jeg fortsatt er usikker på hva jeg skal konkret skrive om.... men det kommer vel... Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Archived
This topic is now archived and is closed to further replies.