Jump to content
Sykepleiediskusjon

Komme inn på sykepleie??


Guest mms

Recommended Posts

Hei

 

Jeg vil gjerne komme inn på sykepleie i telemark, men er usikker med studiepoengene mine. Jeg er ferdig med allmen Vgs og vil studere sykepleie eller noe annet innen helsefag som jeg kan jobbe med.

Jeg har ikke høyt snitt men er usikker på å om jeg kommer inn. Kan jeg få noen råd hva annet jeg kan søke og om jeg kan komme inn på noe annet innen helsesektor?

Håper på svar på forhånd takk.

Link to comment
Share on other sites

Hmmm, jeg tror du kan komme inn på sykepleien med 3,5 - 4 i snitt. Helsefagarbeider blir jo en annen yrkesgruppe, men dete r ikke en høgskoleutdanning, og du må gå helsefag først tror jeg, og så bygge videre til helsefagarbeider.

 

Om du har for dårlig snitt er det kanskje mulig å ta opp igjen noen fag, slik at du får et høyere snitt? Jeg har ikek så mye greie på dette, men kanskje det er andre her inne som vet mer?

 

Prøv å søke sykepleien, det er jo flere skoler også :)

Link to comment
Share on other sites

Hmmm, jeg tror du kan komme inn på sykepleien med 3,5 - 4 i snitt. Helsefagarbeider blir jo en annen yrkesgruppe, men dete r ikke en høgskoleutdanning, og du må gå helsefag først tror jeg, og så bygge videre til helsefagarbeider.

 

Om du har for dårlig snitt er det kanskje mulig å ta opp igjen noen fag, slik at du får et høyere snitt? Jeg har ikek så mye greie på dette, men kanskje det er andre her inne som vet mer?

 

Prøv å søke sykepleien, det er jo flere skoler også :)

 

 

Tusen takk for svaret :unsure:

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

×
×
  • Create New...

Important Information

Privacy Policy