Jump to content
Sykepleiediskusjon

uff, er det oblig


souma

Recommended Posts

Hei!

 

Her jeg går er det ikke noen bøker på engelsk, og heller ikke noe krav om fremlegg på engelsk. Men fokuset på forskning blir større og større, så du må nok belage deg på å lese engelsk. Dette fordi det meste av forskning som blir publisert, er på engelsk. På vår skole har vi mange forskningsbaserte oppgaver, og når du skal skrive bacheloroppgaven din, må du bruke forskning.

 

Min erfaring er at dette som regel ikke er noe problem, for du får masse undervisning og veiledning i og søke etter forskning, og å vudere forskningen (på et grunnleggende nivå).

 

Dette er en læreprosess, og man kan bli frustrert og lei underveis, men plutselig løsner det, og da er det SÅ gøy! :-)

 

 

En liten digresjon (ikke det du spurte om, men):

Man kan ved vår skole velge et løp som heter "Reflective practice" med en praksisperiode i Afrika, hvor logger og oppgaver blir skrevet på engelsk. Man kan også ta et semester på Hawaii, i Australia, Irland og div. andre land, og da må man selvsagt være stø i engelsk! :) Men dette er et valgfritt (og kostbart) opplegg, og veldig populært, så alle som vil kommer ikke med.

Link to comment
Share on other sites

Hei!

 

Her jeg går er det ikke noen bøker på engelsk, og heller ikke noe krav om fremlegg på engelsk. Men fokuset på forskning blir større og større, så du må nok belage deg på å lese engelsk. Dette fordi det meste av forskning som blir publisert, er på engelsk. På vår skole har vi mange forskningsbaserte oppgaver, og når du skal skrive bacheloroppgaven din, må du bruke forskning.

 

Min erfaring er at dette som regel ikke er noe problem, for du får masse undervisning og veiledning i og søke etter forskning, og å vudere forskningen (på et grunnleggende nivå).

 

Dette er en læreprosess, og man kan bli frustrert og lei underveis, men plutselig løsner det, og da er det SÅ gøy! :-)

 

 

En liten digresjon (ikke det du spurte om, men):

Man kan ved vår skole velge et løp som heter "Reflective practice" med en praksisperiode i Afrika, hvor logger og oppgaver blir skrevet på engelsk. Man kan også ta et semester på Hawaii, i Australia, Irland og div. andre land, og da må man selvsagt være stø i engelsk! :D Men dette er et valgfritt (og kostbart) opplegg, og veldig populært, så alle som vil kommer ikke med.

tusen takk for svar, føler mag lettet nå :)

har ikke tenkt å dra noen sted m 2 barn og en mann, hehe..så da slipper jeg å tenke på engelsk der ;)

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

×
×
  • Create New...

Important Information

Privacy Policy