Jump to content
Sykepleiediskusjon

hvor jobbe som nyutdannet


Guest naomi

Recommended Posts

Guest naomi

Vet ikke helt om dette er riktig sted å poste innlegget, men prøver likevel :) Jeg var nyutdannet sykepleier i høst, og jobbet i 3mnd på sykehjem før jeg startet i en jobb som miljøterapeut. Jobber i en bolig for mennesker med psykisk lidelse. Trives greit i jobben, men er vel ikke akkurat drømmejobben. Ønsker egentlig en jobb på sykehus, gjerne innenfor gyn, barn, hjerte. Noen her som vet om det er vanskelig å få jobb i Oslo på sykehusene der? Noen som vil dele sine erfaringer om hvordan det er å jobbe på sykehus, og hvilke avd dere jobber på. Ønsker også tips om hvor det er lettere å få jobb som nyutdannet, evt hvordan man skal gå frem for å få ekstrajobber, siden det virker som det er veldig vanskelig å få noen fast stilling.

Link to comment
Share on other sites

Guest Gjest

Fast stilling skal jo være godt mulig å få seg. Men om du ønsker 100% tror jeg det vil bli vanskelig å få på de avdelingene du ønsker. Gyn på Ullevål har kasnkje noen stillinger på 70% eller 100%. Usikker. Hjerteavdelingene er som meg bekjent populære og det er ofte en kjerne med 100% og mange 50% stillinger der som på resten av sykehuset. Snakker nå hovedsakelig om Ullevål.

Husk at Aker legges ned og mange sykepleiere ikke orker å reise til Ahus når den tid kommer. Jeg tror det hadde vært smart å handle raskt og komme deg innenfor ett av sykehusene allerede nå, om det er det du ønsker å arbeide med i fremtiden. Aker er et flott sted, men som sagt, ikke lurt med tanke på nedleggelsen. Vet ikke hvordan ståa er på Riksen eller Radiumen men regner med det er mye det samme som på Ullevål. Noen få 100% og mange 50% og vikarer ved avdelingene.

 

Ta kontakt med seksjon for personalformidling ved OUS, Ullevål. De gir deg vikariat på en eller flere av avdelingene der du selv velger når og hvor mye du vil jobbe. Det kan jo være en lur måte å komme seg inn på. Mailen til dem vet jeg er personalformidling@uus.no (nyeste mailen etter sammenslåingen).

 

Skjønner godt at du ikke ser for deg en fremtid som miljøarbeider. Kudos til de som liker å jobbe med slikt, for all del. Selv føler jeg at jeg ikke får brukt sykepleieren i meg optimalt ved slikt arbeid.

Link to comment
Share on other sites

Det vil ikke hjelpe å søke seg til Riksen eller Ullevål, med tanke på nedleggelsen av Aker, på grunn av at alt nå er organisert under Oslo Universitetssykehus og sykepleierne som har jobbet lengst på Aker får "førsterett" på jobber på de andre sykehusene. Er dessverre mange uerfarne sykepleiere på alle sykehusene som må "vike" for sykepleiere fra Aker.

 

Når det er sagt har jeg ikke inntrykk av at det er så vanskelig å få seg jobb på sykehusene i Oslo, men man kan ikke forvente å få fast jobb med en gang. Jeg fikk jobb på dagen på Aker, men er bare vikariat.

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

×
×
  • Create New...

Important Information

Privacy Policy