Jump to content
Sykepleiediskusjon

Gruer meg til hver vakt i sykehuspraksis


Guest Gjest Sara

Recommended Posts

Guest Gjest Sara

Etter å ha hatt en heller dårlig første praksisperiode på sykehuset (kirurgisk) gruer jeg meg nå så mye til å dra på vakt der igjen at jeg ikke får sove. Ligger hele natten med et jag i kroppen, svetter og føler meg egentlig fysisk dårlig.

Er på medisinsk avdeling. Har vært syk nesten hele den andre uken av praksis, så føler at jeg henger etter allerede i tillegg. Jeg begynner nesten å tvile på om jeg klarer å komme meg gjennom praksisperioden. Hadde en super praksis i hjemmesykepleien, så å komme tilbake til sykehuset igjen ser jeg som en stor nedtur. Jeg klarer ikke å slappe av og være meg selv, og føler jeg kludrer fælt med helt enkle ting som å servere mat.

 

Aner ikke hva jeg skal gjøre. Jeg føler ikke at jeg kan si dette til veilederen min, er redd for å bli sett på som "den rare studenten som er livredd for sykehuset" og slike ting. Jeg vet heller ikke hva som kan forandre på hvordan jeg føler det.

 

Har noen der ute tips og/eller oppmuntringer setter jeg stor pris på det.

Link to comment
Share on other sites

Off, ikke noe kjekt det der!

 

Hva var det som gjorde HJ.SPL praksis så bra? Og hva er det som får deg til å føle at det går dårlig nå? Er det det at du føler du ikke mestrer det? Føler du at det er for høye krav?

 

Det å kludre til mat gjør alle, uansett om vi er sykepleiere eller hva som helst, vi er ikke under utdanning til å bli servitør, så det skal du ikke bekymre deg over! Gjort det selv noen ganger, og da var det bare til å le av det med pasienter og kollegaer, og etterhvert blir man bedre.

 

Ellers, hva er positivt med plassen du er på?

 

Prøv å slapp av, se heller på de positive tingene du gjør i løpet av en vakt, Nyt det å være student og kunne lære, du skal ikke kunne alt, og bruk heller de tingene du ikke føler du kan til å lære av. Hva med å skrive litt notater fra hver vakt, hva du kan fokusere på videre og slikt.

 

Ellers er veilederen til for å kunne snakke om slikt, ellers kan jo du høre med en lærer fra skolen din som du føler du kan snakke med.

 

Uansett, lykke til! Håper det ordner seg for deg :)

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

×
×
  • Create New...

Important Information

Privacy Policy