... Posted April 23, 2010 Report Share Posted April 23, 2010 Skriver bacheloroppgave om ernæring til pasienter som har gått igjennom en operasjon, men sliter litt med å finne litteratur... noen som har forslag eller som har skrevet en lignende oppgave om dette temaet? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Kitt Posted April 23, 2010 Report Share Posted April 23, 2010 Hva slags operasjon, var min første tanke? Er jo STOR forskjell på om man har operert skulderen eller fjernet halve tarmen, for å sette det på spissen! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
... Posted April 28, 2010 Author Report Share Posted April 28, 2010 Hva slags operasjon, var min første tanke?Er jo STOR forskjell på om man har operert skulderen eller fjernet halve tarmen, for å sette det på spissen! Ja det er stor forskjell... Veilederen min rådet meg til å ta generelt etter operasjon, men skjønner ikke helt hvordan jeg skal få det til da det er så stor forskjell på operasjonene... tenkte i utgangspunktet å ta mage/tarm opererte pasienter, men finner veldig lite stoff spesifikt om dette :/ Nå vurderer jeg faktisk å bytte tema helt til f.eks eldre og ernæring. Finner mye stoff om dette temaet og vil ha noe om ernæring da dette er noe jeg brenner for... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
LindaF Posted April 28, 2010 Report Share Posted April 28, 2010 tror kirkevold og brodtkorb (geriatrisk sykepleie ) har en del om ernæring! Regner med tidsskriftet.no også har en del artikler om ernæring i forhold til opr! Er jo en del forskning om dette vil jeg tro! I hvertfall i henhold til komplikasjoner postopr mage/tarm angående ernæring! Tpper du kan finne en del altså! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts