Lil@ Posted May 5, 2010 Report Share Posted May 5, 2010 Jeg står så fast, at jeg får ikke sagt det.. Jeg fikk psykiatri-eksamen mandag morgen og er ikke en gang oppe i 1500 ord enda.. og jeg MÅ egentlig levere fredag siden jeg skal til tannlege og rotfylle mandag morgen Eksamen er i og for seg grei nok...men ett par av spørsmålene sliter jeg med å finne noe vettug svar på. Ett av de som jeg sliter MEST med er følgende: - Gjør rede for forskjellene på de organiske psykosene, og de funksjonelle psykosene Gjør REDE for liksom.. Målene i undervisningplanen er jo klare, under psykiatri Læringsutbytte:Studenten: • Kan gjøre rede for sykdomsforløp og behandling av pasienter med psykiske lidelser. • Forstår de grunnleggende sammenhenger mellom diagnoser og behandling • Har kunnskap om skader, traumer og sykdomsprosesser av psykiatrisk karakter, samt innsikt i aktuelle behandlingsformer • Ser konsekvenser av sykdom og behandling som grunnlag for psykiatrisk sykepleie men jeg klarer bare ikke rote hodet mitt sammen til hva jeg må og bør få med meg i svaret på denne oppgaven. Forskjellen er jo grei.. men å gjøre rede for, er jo ganske mye mer enn å bare poengtere forskjellen. Noen som føler for å hjelpe meg litt i gang, jeg mister helt motet jeg.. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts