Guest Guest Posted May 2, 2013 Report Share Posted May 2, 2013 Jeg har søkt på jordmor til høsten. Tingen er at jeg bare har 1 år igjen hvor jeg kan få lån fra lånekassen. Det vil si jeg har mer enn nok lån fra før og ønsker egentlig ikke å ta opp mer. Jordmor er fulltid over 2 år, men jeg lurer på om det er realistisk å jobbe i tillegg slik at man slipper lån? Det vil si at jeg sikkert må jobbe 2 dager i uka for å tjene så jeg greier meg. Jeg jobbet også under sykepleierutdanningen, men det hadde jeg også lån og stipend i tillegg. Problemet er kanskje når man skal ut i praksisperioder som går ovet lengre tid.. Noen som har erfaringer eller som kjenner noen som har jobbet i tillegg til videreutdanning? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
IFA Posted May 6, 2013 Report Share Posted May 6, 2013 Jeg vet ikke hvordan det er med jordmorutdanning, men jeg vet at flere sykehus tilbyr videreutdanning med stipend mot at du binder deg, i anestesi-, intensiv-, og operasjonsvidereutdanning. På Gjøvik sykehus tror jeg man får rundt 19 000 i måneden under utdanning. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts