Fjellrosa Posted July 6, 2010 Report Share Posted July 6, 2010 Hadde en pasient med frekvens 27/min, som var helt upåvirket av dette. I tillegg hadde han moderat forhøyet BT. Jeg skjønner mekanismen med lavt BT og kompensasjon med høy frekvens. Men jeg forstår ikke helt hvordan BT kan holde seg så høyt når frekvensen er så lav. Minuttvolumet må jo bli mindre med så lav frekvens etc. Liker ikke når jeg ikke forstår det :-) Noen som kan forklare meg dette ? Hilsen nyutdannet Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Nett Posted December 22, 2010 Report Share Posted December 22, 2010 Pasienten er godt trent? Hjertet er sterkt og pumper kraftig i hvert slag slik at minuttvolumet opprettholdes. Mannen min lå på operasjonsbordet før han ble bedøvet og hadde 48 i puls, han var over snittet godt trent. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Alveol Posted December 24, 2010 Report Share Posted December 24, 2010 Vet du hvordan det gikk med denne pasienten? Bradykardi og høyt blodtrykk tyder på at kroppen prøver å kompensere for redusert blodgjennomstrømning i hjernen, dette er typisk for pasienter med for høyt intrakranialt trykk, les om cushing refleks. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Guest Posted September 5, 2012 Report Share Posted September 5, 2012 Mest sannsynlig har pasienten en alvorlig grenblokk med så lav frekvens. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Archived
This topic is now archived and is closed to further replies.