Jump to content
Sykepleiediskusjon

Master


Watson

Recommended Posts

Dere som har valgt å ta master, hvilken master har dere tatt og hvorfor valgte dere den? Vet det finnes en i klinisk sykepleievitenskap, men det er vel også andre muligheter?

Har sett at det finnes mye spennende i for eksempel USA.

 

Selv vurderer jeg master i psykososialt arbeid, men har ikke bestemt meg. Synes det er mye spennende som skjer på dette feltet, og at det er viktig å holde seg oppdatert på ny forskning.

Hadde vært gøy å høre hva dere andre er interessert i! :)

Link to comment
Share on other sites

Jeg har planer om å søke på master i sykepleievitenskap, men ønsker å jobbe litt mer først. I utgangspunktet hadde jeg også tenkt videreutdanning (intensiv) først, men i følge en lektor på HiO så jobber man for å få disse videreutdanningene til masterutdanninger. Det virker forlokkende, men samtidig forstår jeg jo at det vil gå ut over studieinnholdet. En intensivutdanning er nå 1,5 år heltid og master 2 år heltid. Dette planlegger altså noen å få på kun 2 år! Dvs. mindre praksis på ulike intensivavdelinger samt mindre vitenskapelig fordypning.

 

Drømmen er å jobbe med fagutvikling og forskning, helst så klinisk rettet som mulig, og innenfor intensiv som ligger mitt hjerte nærmest. Men forløpig har jeg kun noe intensiv/akutt-erfaring fra praksis på studiet, så jeg bør nok jobbe en stund til.

 

Jeg har også sett på det de har i USA; kunne ønske vi hadde mer her i landet.

Link to comment
Share on other sites

Holder på med videreutdanning i Kreftsykepleie, og det ble nevnt på høyskolen sist uke at det var snakk om å få til et masterprogram for kreftsykepleie i fremtiden. Kunne vært veldig interessant å ta fatt på, men først må jeg jobbe noen år med faget.......... :)

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...
Guest Solveig

Jeg har planer om å søke på master i sykepleievitenskap, men ønsker å jobbe litt mer først. I utgangspunktet hadde jeg også tenkt videreutdanning (intensiv) først, men i følge en lektor på HiO så jobber man for å få disse videreutdanningene til masterutdanninger. Det virker forlokkende, men samtidig forstår jeg jo at det vil gå ut over studieinnholdet. En intensivutdanning er nå 1,5 år heltid og master 2 år heltid. Dette planlegger altså noen å få på kun 2 år! Dvs. mindre praksis på ulike intensivavdelinger samt mindre vitenskapelig fordypning.

 

Drømmen er å jobbe med fagutvikling og forskning, helst så klinisk rettet som mulig, og innenfor intensiv som ligger mitt hjerte nærmest. Men forløpig har jeg kun noe intensiv/akutt-erfaring fra praksis på studiet, så jeg bør nok jobbe en stund til.

 

Jeg har også sett på det de har i USA; kunne ønske vi hadde mer her i landet.

Link to comment
Share on other sites

Guest Solveig

Ved Høgskolen i Gjøvik er det en masterutdanning i klinisk sykepleie. Her er muligheten for å fordype seg i spesialområder innenfor klinisk sykepleie, også AIO. Det arbeides aktivt med å innlemme AIO-utdanninger i dette studieprogrammet, og det er i dag flere med tidligere videreutdanninger som har tatt sin mastergrad innenfor sin spesialitet. Ta kontakt med HiG for mer info!

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

×
×
  • Create New...

Important Information

Privacy Policy