Wickwire Posted August 18, 2010 Report Share Posted August 18, 2010 Har fått bokliste fra Lovisenberg. Utifra listen er det 90% man ikke trenger, da det f.eks. er referert til et par sider i en bok, og et kapitell i et annet. Hvilke bøker trenger jeg? Anatomi: Det friske og det syke mennesket er anbefalt. Burde jeg heller kjøpe boken menneskekroppen? Leste om noe som het sykepleieboken bind 1-5. Hva inneholder denne? Noen som har anbefaling til hvilke bøker jeg burde kjøpe til første år? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Feline Posted August 19, 2010 Report Share Posted August 19, 2010 Bøker som er et must: Anatomi og sykdomslære, enten Wyller-bøkene eller menneskekroppen Klinisk sykepleie 1 og 2 av Almås (disse har jeg brukt mye!) Du trenger sykepleieboken 1 og 2 på første året Medikamentregningsbok Farmakologibok Ellers kan du bare kjøpe bøker etterhvert som du ser at du trenger dem i forbindelse med oppgaver o.l. Mange av bøkene får du jo lånt på biblioteket om du er tidlig ute. Men de tre øverste som jeg har nevnt her er like greit å kjøpe med det samme, for de trenger du hele veien og på alle oppgaver Link to comment Share on other sites More sharing options...
Wickwire Posted August 20, 2010 Author Report Share Posted August 20, 2010 Har menneskekroppen. Hva trenger jeg av sykdomsbok? Det friske og det syke mennesket inneholder vel begge deler? Vil det ha noe å si om jeg ref. til menneskekroppen i steden for det friske/syke mennesket, da det er den som står på pensumlisten. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Archived
This topic is now archived and is closed to further replies.