Jump to content
Sykepleiediskusjon

Sykepleie teori


Guest StudentB

Recommended Posts

Guest StudentB

Jeg har akkurat begynt på sykepleien i Tromsø, og vi har nå fått en del oppgaver som skal gjøres. Jeg har gjort alle, men når det kommer til de siste oppgavene så har jeg problemer! Jeg trenger sårt hjelp!:) Jeg ber dere ikke om å løse oppgaaven for meg, men å hjelpe meg å forstå den riktig:) Det er ikke en oppgave som skal leveres inn og få karakter på, men vi har fått den slik at de som vil kan gjøre den for å lære mer, til eksamen.

 

Vi har om sykepleierteorier, vitenskapsteorier osv. og vi skal skrive om blant annet Kari Martinsen, Dorothea Orem og Virginia Henderdson.

 

Vi skal finne hovedtekkene i teoriene deres, og det siste vi skal finne ut er:

 

 

Hvor hensiktsmessig er denne teorien i dagens samfunn og i hvilken praksis passer den best?

 

Det er her jeg sliter litt.. Jeg forstår liksom ikke helt hva som menes med spørsmålet, eller jeg forstår spørsmålet men jeg synes det er veldig vanskelig å løse det. tror jeg tenker for vanskelig, så om noen kunne hjulpet meg slik at det kanskje gikk opp et lys, så hadde det vært veldig fint!:)

Link to comment
Share on other sites

Guest Også i Tromsø...

Jeg har akkurat begynt på sykepleien i Tromsø, og vi har nå fått en del oppgaver som skal gjøres. Jeg har gjort alle, men når det kommer til de siste oppgavene så har jeg problemer! Jeg trenger sårt hjelp!:) Jeg ber dere ikke om å løse oppgaaven for meg, men å hjelpe meg å forstå den riktig:) Det er ikke en oppgave som skal leveres inn og få karakter på, men vi har fått den slik at de som vil kan gjøre den for å lære mer, til eksamen.

 

Vi har om sykepleierteorier, vitenskapsteorier osv. og vi skal skrive om blant annet Kari Martinsen, Dorothea Orem og Virginia Henderdson.

 

Vi skal finne hovedtekkene i teoriene deres, og det siste vi skal finne ut er:

 

 

Hvor hensiktsmessig er denne teorien i dagens samfunn og i hvilken praksis passer den best?

 

Det er her jeg sliter litt.. Jeg forstår liksom ikke helt hva som menes med spørsmålet, eller jeg forstår spørsmålet men jeg synes det er veldig vanskelig å løse det. tror jeg tenker for vanskelig, så om noen kunne hjulpet meg slik at det kanskje gikk opp et lys, så hadde det vært veldig fint!:)

 

HÆÆÆ... Jeg har jo også akkurat begynt i Tromsø...når fikk vi disse oppgavene? :-) What did I miss?

Link to comment
Share on other sites

Guest Studen

Jeg tror ikke vi har hørt om de på skolen, men de ligger på nettet. Om jeg har fått med meg rett da :P uansett så var det ikke noe som skulle leveres, ble lagt ut for de som ville gjøre det, for sin egen del :)

Link to comment
Share on other sites

"Hvor hensiktsmessig er denne teorien i dagens samfunn og i hvilken praksis passer den best?"

 

 

Synet på sykepleie har vel forandret seg noe opp igjennom årene og defineres derfor noe forskjellig.

Kanskje passer de ulike teoriene inn i ulike typer sykepleie til ulike typer pasientgrupper.

 

Kan du finne noe her som hjelper deg videre :

 

http://www.grunnleggende-sykepleie.com/index.asp?id=71831

 

 

 

Her er en bok som omhandler sykepleieteorier :

http://ask.bibsys.no/ask/action/show?pid=980928028&kid=biblio

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

×
×
  • Create New...

Important Information

Privacy Policy