Jump to content
Sykepleiediskusjon

Ferie


Guest Marita

Recommended Posts

Hei.

Jeg har nettop startet mitt første år på sykepleierutdanningen. Jeg har fått et inntrykk av at dette er et meget krevende og hardt studie, hvor det ikke er tid til "mye annet".

Jeg og min kjæreste har begynt å leke litt med tanken på en ferietur. En uke hvor vi kunne slappet av 100 % i varmere strøk, noe vi virkelig kunne trengt... Er det noen andre sykepleierstudenter her som har erfaringer med dette, noe tips? Vi har jo ikke høstferie, så det er utelukket.

Jeg vil egentlig bare høre hva dere har å si, jeg er som sagt ganske fersk :-)

Link to comment
Share on other sites

Hei.

Jeg har nettop startet mitt første år på sykepleierutdanningen. Jeg har fått et inntrykk av at dette er et meget krevende og hardt studie, hvor det ikke er tid til "mye annet".

Jeg og min kjæreste har begynt å leke litt med tanken på en ferietur. En uke hvor vi kunne slappet av 100 % i varmere strøk, noe vi virkelig kunne trengt... Er det noen andre sykepleierstudenter her som har erfaringer med dette, noe tips? Vi har jo ikke høstferie, så det er utelukket.

Jeg vil egentlig bare høre hva dere har å si, jeg er som sagt ganske fersk :-)

 

 

Ja, studiet er ganske krevende, og det er ikke lagt opp til at man kan feriere så mye.....da jeg gikk 3 året, hadde jeg lovet min datter en "jentetur" til Kreta som belønning for hennes tålmodighet gjennom årene mine på skolen. Jeg la da opp til en ukes ferie i en praksisperiode. Jeg snakket med min kontaktspl og snakket deretter med praksisveileder på skolen. Det gikk helt fint så sant det var en uke der det ikke var lagt opp til annet enn "vanlig" praksis. I undervisningsdelen på skolen, er det mange dager som er obligatoriske og fraværsliste sendes rundt i forelesningssalen. Da er det kjedelig å få for mye fravær som gjør at du enten står i fare for å ikke få modulen bestått, eller "straffearbeid" for at du ikke var tilstede i undervisningen.

 

Men med planlegging i god tid går det meste, og det ordner seg sikkert med en uke ferie....det går jo også an å ta av noen av dagene du har fri i forbindelse med jul/påske :P

 

Lykke til med studiene!!

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

×
×
  • Create New...

Important Information

Privacy Policy