Jump to content
Sykepleiediskusjon

Hjelp til bacheloroppgave - haster!


ballong

Recommended Posts

Så fint det har blitt på forumet! Veldig lenge siden jeg har vært her inne. I november må jeg levere bacheloroppgaven min, og jeg er ikke godt i gang for å si det sånn. I utgangspunktet skulle jeg skrive om sorg hos foreldre som har mistet et prematurt barn. Grunnent til at jeg ikke har blitt ferdig og slikt, er at jeg har vært syk ganske lenge. Nå er jeg tilbake i studier, og må skrive oppgaven min lynraskt. Derfor har jeg bestemt meg for å skrive om noe som jeg kan mye mer om i utgangspunktet, og det er bipolar lidelse. Det jeg trenger hjelp til, er å lage en problemstilling. Jeg vil skrive om hva som skal til for å se den bipolare pasienten som et helt menneske. Jeg ser at dette er veldig vagt, og jeg blir veldig, veldig glad for innspill og forslag.

Link to comment
Share on other sites

Hei.

 

Er ikke så veldig god på problemstillinger selv, men synes du egentlig har skrevet en god problemstilling, bare litt omformulert i spørsmålet ditt: "Hvordan se på en pasient med bipolar lidelse som et helt menneske" Vet ikke om denne blir litt vid, men kan være verdt å prøve. Kan anbefale å lese litt helseetikk bøker i forbindelse med dette.

 

Lykke til.

Link to comment
Share on other sites

Så fint det har blitt på forumet! Veldig lenge siden jeg har vært her inne. I november må jeg levere bacheloroppgaven min, og jeg er ikke godt i gang for å si det sånn. I utgangspunktet skulle jeg skrive om sorg hos foreldre som har mistet et prematurt barn. Grunnent til at jeg ikke har blitt ferdig og slikt, er at jeg har vært syk ganske lenge. Nå er jeg tilbake i studier, og må skrive oppgaven min lynraskt. Derfor har jeg bestemt meg for å skrive om noe som jeg kan mye mer om i utgangspunktet, og det er bipolar lidelse. Det jeg trenger hjelp til, er å lage en problemstilling. Jeg vil skrive om hva som skal til for å se den bipolare pasienten som et helt menneske. Jeg ser at dette er veldig vagt, og jeg blir veldig, veldig glad for innspill og forslag.

 

hvordan ville du "lagt frem" temaet til et menneske helt uten kunnskap om dette emnet? Hva ville du lagt vekt på og hvordan ville du formulert deg? Tenk litt på det - så forenkler du tanken din litt - og volia...

Link to comment
Share on other sites

Hei!

 

Spennende problemstilling du har valgt!

 

Hva med å konkretisere enda litt mer,for eksempel knytte problemstillingen til en bestemt situasjon eller sted. Befinner pasienten seg på psykiatrisk institusjon eller hjemmesykepleien,for eksempel.Jeg syns også kanskje at se pasienten blir litt vagt,ville heller tenkt litt på hva sykepleieren kan gjøre. For eksempel vise ved hjelp av kommunikasjon at hun ser. Eller hva med å bruke ordet integritet i stedet for "et helt menneske?"for eksempel "Hvordan kan sykepleieren bevare den bipolare pasientens integritet..(under behandling på psykiatrisk institusjon)?Jeg syns forøvrig at det var et godt forslag å lese om etikk.

 

 

 

Du kan også konkretisere mer og forklare begrepene i problemstillingen senere i oppgaven, for eksempel i innledningen, det gjorde jeg i min oppgave.

 

Lykke til!

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

×
×
  • Create New...

Important Information

Privacy Policy